اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت 100 هزار تن سالانه

واحد تولید بوتن 1 عسلویه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران گفت: واحد تولید بوتن 1 عسلویه به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

واحد تولید بوتن 1 عسلویه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه نیکزاد قاسم‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت پتروشیمی در سال‌های گذشته در مسیر رشد و توسعه حرکت کرده و موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی افزود: در سال جهاد اقتصادی به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم و به فضل خدا روزبه‌روز به سمت موفقیت بیشتر حرکت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران از افتتاح رسمی واحد تولید بوتن 1 عسلویه با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بهره‌برداری رسمی این طرح عظیم نماد مقابله با تحریم‌های خارجی در حوزه صنعت پتروشیمی است.

قاسم‌پور خاطر نشان کرد: به رغم وجود فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های خارجی یکی از بزرگترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن 1 جهان توسط شرکت جم صنعتکاران در عسلویه احداث شده است.

وی اذعان داشت: این واحد به دست متخصصان و کارشناسان داخلی احداث شده و ظرفیت تولید 100 هزار تن بوتن 1 در سال را دارد.

مدیرعامل شرکت جم صنعتکاران ادامه داد: در حال حاضر بوتن 1 که یکی از خوراک‌های اصلی واحد پلی اتیلن سبک است در کشور کمیاب بوده و باید از خارج وارد شود.

قاسم‌پور یادآور شد: هم‌اکنون شرکت‌های پتروشیمی در تبریز، بندر امام و اراک این محصول را تولید می‌کنند و با راه‌اندازی واحد بوتن 1 در عسلویه علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی نیز به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی ظرفیت نهایی تولید بوتن 1 در عسلویه را 100 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: در ابتدای کار این واحد با نصف ظرفیت تولید خود را آغاز کرده اما به زودی تولیدات آن به میزان نهایی یعنی 100 هزار تن در سال خواهد رسید.

قاسم پور اضافه کرد: برای راه‌اندازی این واحد عظیم از کارشناسان خارجی درخواست کمک نکردیم و این واحد پتروشیمی از جمله پروژه‌هایی بوده که برای نخستین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر آماده بهره‌برداری شد.

وی یادآور شد: در سال جهاد اقتصادی از تمام ظرفیت موجود برای رشد و توسعه صنعت پتروشیمی بهره می‌بریم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول