اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انرژی شهرک‌های صنعتی کرمان تأکید کرد

برنامه‌ریزی بلند‌مدت برای کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان

خبرگزاری فارس: مدیر انرژی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: سهم بالای مصرف انرژی در بخش ساختمان، اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی بلند مدت برای کاهش مصرف انرژی در این بخش را ضروری می‌سازد.

برنامه‌ریزی بلند‌مدت برای کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید عدالتی ظهر امروز در گردهمایی کارگروه‌ انرژی ساختمان ستادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اظهار داشت: براساس ترازنامه انرژی سال 86 مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور معادل 975 میلیون بشکه نفت خام است.

وی افزود: میزان مصرف انرژی در بخش ساختمان حدود 435 میلیون بشکه نفت خام است که 44.6 درصد از کل مصرف انرژی را تشکیل می‌دهد.

عدالتی ابراز اشت: سهم بالای مصرف انرژی در بخش ساختمان، اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی بلند مدت برای کاهش مصرف انرژی در این بخش را ضروری می‌سازد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف طرح بهینه‌سازی، پیگیری و اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان است.

مدیر انرژی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان عنوان کرد: ممیزی انرژی تحلیل و پردازش اطلاعات انرژی برای یک ساختمان، پیدا کردن گلوگاه‌های انرژی و یافتن پارامترهایی است که برای پایین آوردن مصرف انرژی کمک میکند. 

عدالتی گفت: هدف از اجرای ممیزی انرژی در ساختمان، تشخیص نقاط ضعف و قوت ساختمان از بعد مصرف انرژی و ارائه فرصت‌های صرفه‌جویی مناسب برای کمک به مصرف بهینه انرژی در ساختمان است.

وی ابراز داشت: روش‌های انجام ممیزی انرژی به دو شیوه، انرژی عبوری یا سریع و انرژی تفصیلی یا جامع انجام می‌شود.

عدالتی افزود: انرژی عبوری یا سریع از محل و بررسی انواع مصارف انرژی و مواردی که موجب تلفات انرژی می‌شوند، انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: طی آن نقاط و تجهیزاتی که با انجام کارها و تغییرات کوچک و ارزان، قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دارند، مشخص و پیشنهاد می‌شوند، چنین پیشنهاداتی ممکن است، گستره‌ای از پیشنهادات از تعویض شیشه‌های شکسته تا اجرای عایق‌کاری لوله‌های سیستم آبگرم و بررسی مقدماتی وضعیت موتورخانه و تنظیم بویلر آن را شامل شود.

مدیر انرژی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در مورد انرژی تفصیلی یا جامع گفت: روشی زمان پرهزینه، اما دارای دقت بسیار بالایی است، این نوع ممیزی انرژی با بهره‌گیری از تجهیزات و ابزار اندازه‌گیری پیشرفته و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری انجام می‌شود، این تجهیزات و شبیه‌سازی‌ها امکان برآورد دقیق میزان مصرف انرژی را فراهم می‌آورد.

عدالتی اظهار داشت: مهم‌ترین مشخصه این نوع ممیزی دیدگاه فراگیر و همه جانبه، استفاده کامل از تحلیل‌های مهندسی و شبیه‌سازی‌های مختلف سیستم تهویه مطبوع ساختمان و تجهیزات است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول