اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:

اجرای مقررات ملی ساختمان 40 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان اگر چه پنج درصد به هزینه‌های ساخت ساختمان اضافه می‌شود، اما تا 40 درصد از اتلاف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

اجرای مقررات ملی ساختمان 40 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یدالله حضرتی ظهر امروز در همایش هوشمندسازی ساختمان و نقش آن در مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: امروزه انرژی برق پایه و اساس هر حرکت اقتصادی به شمار می رود که اگر متناسب با نیاز جامعه آن را توسعه ندهیم، با مشکل مواجه خواهیم شد، برخلاف کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، ایران بیشترین مصرف انرژی برق را در مصارف خانگی دارد که معضلی بزرگ به شمار می‌رود.

وی افزود: شهرستان اهواز از مناطق گرمسیر کشور است که میزان برق مصرفی مشترکان آن به اندازه بار مصرفی چند کلان‌شهر است به گونه‌ای که میزان حداکثر بار مصرفی حدود 420 هزار مشترک برق شبکه برق اهواز در سال گذشته برابر 2 هزار و 57 مگاوات بود در حالی که میزان بار مصرفی کلان‌شهرهای مشهد یک ‌هزار و 37 مگاوات، تبریز 714 مگاوات، اصفهان 999 مگاوات و شیراز یک‌ هزار و 19 مگاوات بوده است.

حضرتی خاطرنشان کرد: وجود گرمای طاقت‌فرسای هوا و شرایط نامناسب محیطی نظیر گرد و غبار در سال‌های اخیر و از طرف دیگر افزایش قابل ملاحظه بار مصرفی مشتریان در طول تابستان موجب شد، طرح‌های ساماندهی و نوسازی شبکه برق در بیش از 42 منطقه شهری و روستایی اجرا گشته و از کابل‌های خودنگهدار جدید در تأمین برق مصرف کنندگان استفاده شود که امکان استفاده غیر مجاز برق در آن وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در ادامه گفت: تعویض شبکه قدیمی و فرسوده با شبکه کابل خودنگهدار جدید موجب بهبود پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی‌های ناشی از حوادث اتفاقاتی در مناطق مختلف اهواز شده به گونه‌ای که میزان خاموشی‌های شبکه ناشی از حوادث اتفاقاتی در مناطقی که ساماندهی شبکه صورت پذیرفته است به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا یافته است، تلفات برق اهواز با اجرای طرح‌های ساماندهی شبکه 11 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: با اجرای این طرح و پاک‌سازی مناطق آلوده به انشعاب غیر مجاز برق موجب شد تلفات انرژی شبکه برق اهواز در طول دو سال اخیر به 11 درصد کاهش یابد که میزان صرفه‌جویی انرژی آن 489 میلیون کیلووات ساعت و برابر 52 درصد تولید انرژی سد و نیروگاه دز در طول سال 88 است.

حضرتی مهم‌ترین دستاورد اجرای طرح ساماندهی شبکه برق اهواز را همراهی و رضایتمندی مردم در این طرح دانست و گفت: اجرای طرح ساماندهی شبکه در مناطق حاشیه‌نشین و محروم شهرستان اهواز موجب بهبود پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌های مشترکان در طول گرمای تابستان شده که همراهی مردم و رضایت‌مندی آنها را در پی داشته است به نحوی که در طول سه سال اخیر بیش از 110 هزار مشترک برق در شهرستان اهواز به مردم واگذار شده است تعداد مشترکان این شهرستان را برابر 406 هزار مشترک کرده است.

وی پیشنهاد داد: ضرورت اجرای مقررات ملی ساختمان و توسعه بکارگیری سیستم‌های هوشمند ساختمان، حمایت از مصرف کنندگان جهت انجام مدیریت مصرف انرژی و آگاه‌سازی و آموزش راهکارهای صرفه‌جویی مصرف انرژی از جمله راهکارهایی هستند که برای هوشمندسازی و کاهش اتلاف انرژی می‌توان اجرا کرد.

گفتنی است این همایش با همکاری شرکت رهنما فردا و سازمان نظام مهندسی استان و نیز سازمان‌های مرتبط با صنعت ساختمان برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول