اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 12 درصدی بارش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 12 درصدی بارش نزولات جوی در مقایسه با میانگین بلندمدت در این استان خبر داد.

کاهش 12 درصدی بارش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یک سامانه بارشی از روز گذشته هوای استان چهارمحال و بختیاری  را تحت تأثیر قرار داد که بر اساس آن بارش برف و باران و وزش باد را در سطح این استان شاهد بودیم.

وی افزود: بارش ناشی از این سامانه تا صبح امروز در شهرکرد 16 میلی‌متر، در بروجن 10 میلی‌متر، کوهرنگ 20 میلی‌متر، اردل 10 میلی‌متر، سورشجان 32 میلی‌متر، بن شش میلی‌متر، فارسان 27 میلی‌متر، دزک 14 میلی‌متر، بلداجی 9 میلی‌متر، فرخشهر 11 میلی‌متر، سامان 22 میلی‌متر، مالخلیفه یک میلی‌متر و لردگان هفت میلی‌متر گزارش شده است.

پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارش‌های جوی صورت گرفته در این استان تاکنون در مقایسه با میانگین بلندمدت شاهد کاهش 12 درصدی بارش‌ نزولات جوی در این استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با فعالیت این سامانه بارشی میزان برف نشسته بر روی زمین به 45 سانتی‎متر افزایش یافته است.

پارسا، سردترین و گرم‌ترین نقاط این استان را شهر بلداجی با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد و مالخلیفه با دمای 12 درجه سانتی‌گراد عنوان کرد.

وی با اشاره به دمای نقاط مختلف این استان در 24 ساعت گذشته، گفت: دمای شهرکرد حداقل صفر درجه، حداکثر هشت درجه سانتی‌گراد، کوهرنگ حداقل منفی چهار درجه، حداکثر چهار درجه سانتی‌گراد، لردگان حداقل دو درجه، حداکثر 11 درجه سانتی‌گراد، بروجن حداقل منفی یک درجه، حداکثر هفت درجه سانتی‌گراد، اردل حداقل صفر درجه و حداکثر هشت درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

پارسا ادامه داد: دمای فارسان حداقل منفی دو درجه، حداکثر شش درجه سانتی‌گراد، گندمان حداقل منفی یک درجه و حداکثر شش درجه سانتی‌گراد، شلمزار حداقل یک درجه و حداکثر هشت درجه سانتی‌گراد، مالخلیفه حداقل سه درجه و حداکثر 12 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول