اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق کردستان خبر داد

رفع خرابی‌های برق ناشی از بارندگی‌های اخیر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از رفع خرابی‌های موارد مربوط به برق ناشی از بارندگی‌های اخیر خبر داد.

رفع خرابی‌های برق ناشی از بارندگی‌های اخیر در کردستان

محمدمصطفی نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در پی 3 روز عملیات شبانه‌روزی پرسنل شرکت برق خرابی‌ها و خسارت‌های سنگین که در پی بارش‌های شدید اخیر به شبکه برق استان وارد شده بود، رفع شد و هم‌اکنون برق در تمامی شبکه شهری و روستایی استان جریان دارد.

وی تصریح کرد: بارش باران، برف و کولاک شدید از همان ساعات اولیه شب چهارشنبه گذشته پست‌های63.20 موچش شهرستان کامیاران، 20/63/230 کیلوولت قروه و 63.20  دهگلان را از مدار خارج کرد که علی‌رغم تلاش‌های پرسنل اتفاقات فوق توزیع این پست‌ها و تامین برق این شهرستان‌ها تا چند ساعت مختل بود.

وی افزود: با شکسته شدن 50 اصله تیر برق، سقوط 10 دستگاه ترانسفورماتور هوایی و قطع شدن 4 فیدر جاده قروه، حسین آباد، جاده سنندج و بلدستی و نیز وارد آمدن خسارت به سایر تجهیزات شبکه توزیع، بحران شکل جدی‌تری به خود گرفت و قسمت‌هایی از شهر و 40 روستای دهگلان زیر خاموشی رفت.

نجفیان تصریح کرد: به محض دریافت گزارش خرابی‌ها از شهرستان‌های یاد شده ستاد بحران شرکت تشکیل جلسه داد و بر اساس دستورات این ستاد، سه اکیپ از سنندج، یک اکیپ از سقز، یک اکیپ از دیواندره، یک اکیپ از مریوان و یک اکیپ از شهرستان بیجار با تمامی امکانات و تجهیزات فردی و گروهی به شهرستان دهگلان اعزام شدند و عملیات رفع تخریب را آغاز کردند.

وی افزود: روز پنجشنبه از همان ساعات اولیه عملیات بازسازی برق شهر دهگلان وصل شد اما با توجه به مسدود بودن راه‌های روستایی امکان رفع کامل تخریب وجود نداشت و به همین دلیل با کمک سایر دستگاه‌ها به تدریج راه‌های روستایی باز و عملیات بازسازی در آنها آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه قطعی برق در برخی از روستاهای شهر دهگلان منجر به از کار افتادن پمپاژ و قطعی آب شرب هم شده بود، با هماهنگی با شرکت آبفار استان عملیات بازسازی شبکه برق این روستاها در اولویت قرار گرفت و تا پایان وقت روز جمعه برق اکثر این روستاها وصل شد.

رئیس ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود:  علی‌رغم اینکه وضعیت شبکه 95 درصد به حد نرمال رسیده است، اکیپ‌های اعزامی همچنان در محل حضور دارند و در حال رفع باقیمانده خرابی‌ها از جمله پست‌های مشترک و اختصاصی مربوط به چاه‌های کشاورزی هستند.

نجفیان یادآور شد: در شهرستان‌های کامیاران و قروه نیز به برخی از تاسیسات شبکه برق آسیب وارد شد و شهروندان این شهرستان‌ها نیز چند ساعتی خاموشی را تحمل کردند اما سطح خرابی‌ها عمیق نبود و ظرف چند ساعت خاموشی‌ها رفع شد.

وی در پایان ضمن تشکر و تقدیر از تلاش‌های شبانه پرسنل شرکت به ویژه شهرستان‌های خسارت دیده و اکیپ‌های اعزامی از شهرستان‌های دیگر، اظهار امیدواری کرد: در آینده با برنامه‌ریزی بهتر آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول