اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

کاهش 11 درصدی بارندگی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‎ای استان گلستان از کاهش 11 درصدی بارندگی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه در این استان خبر داد.

کاهش 11 درصدی بارندگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: در دی ماه سال جاری میزان بارندگی در نقاط مختلف گلستان نسبت به دی ماه سال گذشته نزدیک به 11.2 درصد و نسبت به دوره شاخص درازمدت 2.7 درصد کاهش نشان می‎د‎هد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان بارندگی پاییز امسال چهار برابر بارندگی پاییز سال گذشته بوده است.

مدیر عامل آب منطقه‎ای استان گلستان خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در مدت مهر لغایت ماه جاری در قیاس با سال گذشته 121.7 درصد و نسبت به دوره شاخص دراز مدت 33.3 درصد افزایش نشان می‎دهد و از مهر تا آذر ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 233.9 درصد و نسبت به دوره درازمدت 45.4 درصد افزایش نشان می‎دهد.

حیدریان یادآور شد: جریان رودخانه‎های استان نیز در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص حوزه قره‎سو 16.5 درصد کاهش و در حوزه گرگان‎رود 54.6 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از ابتدای مهر تا پایان دی ماه سال جاری، 231.42 میلیمتر بارش داشته‎ایم که در مقایسه با بارندگی‎های مدت مشابه 104.38 میلیمتر بوده است و این رقم نشانگر افزایش 121.7 درصدی میزان بارش در استان گلستان است.

مدیر عامل آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: امسال 30 درصد ظرفیت مخازن آبی استان آبگیری شده که سال گذشته در همین موقع 18 درصد از این مخازن پر آب بوده است.

حیدریان در پایان اضافه کرد: گرچه بارش‎های تجمعی در این مدت نسبت به دوره مشابه دراز مدت افزایش نشان می‎دهد ولی بارندگی در دی ماه نسبت به دوره شاخص بیش از 2.7 درصد کاهش داشته است لذا توجه جدی به برنامه‎ریزی و رعایت الگوهای مصرف آب توسط ذینفعان، ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول