اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مسافتی معادل 2 هزار متر صورت گرفت

ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در خیابان نوفل‌لوشاتو مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایجاد مسیر دوچرخه به‌ صورت رفت و برگشت در خیابان نوفل‌لوشاتو خبر داد.

ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در خیابان نوفل‌لوشاتو مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، سیدمهدی امامی میبدی اظهار کرد: در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و هم‌چنین کاهش استفاده از وسایل‌نقلیه موتوری توسط شهروندان، طرح‌های متفاوتی در سطح شهر به اجرا درآمده است که یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به این هدف مهم استفاده از دوچرخه است.

وی اظهار داشت: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در چند سال اخیر سبب شده تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از شهروندان به جای استفاده از خودرو شخصی از این وسیله بانشاط و مفرّح برای ترددهای درون شهری استفاده نمایند که علاوه بر افزایش سلامتی، در راستای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا کمک شایانی انجام می‌دهند.

امامی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته در خیابان نوفل‌لوشاتو شاهد ایجاد مسیر ویژه دوچرخه به صورت رفت و برگشت هستیم که این مسیر با مسافتی معادل 2 هزار متر هم‌اکنون در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به این موضوع که تا پایان امسال مسیرهای ویژه دوچرخه در بلوار شهید منتظری به طول یک کیلومتر و هم‌چنین حاشیه بزرگراه آزادی حدفاصل میدان آزادی تا تربیت‌معلم شهید بهشتی نیز به طول یک کیلومتر به صورت رفت و برگشت اجرا می‌شود، گفت: در گذشته شاهد اجرای این طرح در بسیاری از معابر مهم شهر بودیم و با اضافه شدن این مسیرها تا پایان سال شاهد وجود 16 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در سطح شهر مشهد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: با هماهنگی که با پرسنل زحمتکش راهنمایی و رانندگی انجام شده است با خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در این مسیر پارک و یا تردد نمایند برخورد قانونی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول