اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نزدیک شده زمان مسابقات دوچرخه‌سواری

هنوز پیست دوچرخه‌سواری نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان گفت: تنها نزدیک رقابت‌های آسیایی به دلیل اینکه رشته دوچرخه‌سواری مدال‌آور است، عزیز می‌شویم.

هنوز پیست دوچرخه‌سواری نداریم

محمدرضا باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیست‌های دوچرخه‌سواری استان‌های خوزستان، آذربایجان، خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسیده است، اما پیست دوچرخه‌سواری استان اصفهان که محل آن در حدود 30 سال پیش مشخص شده، هنوز کلنگش هم به زمین نخورده است.

وی ادامه داد: با توجه به استعدادهای فراوان این رشته در استان اصفهان هنوز این شهر فاقد یک پیست، جاده امن و باشگاه است و دوچرخه‌سواران ما حتی یک سالن اختصاصی برای تمرین کردن ندارند در صورتی که بسیاری از رشته‌ها مانند هندبال، فوتسال، کشتی، شنا، وزنه‌برداری و بسیاری دیگر از رشته‌ها همگی از سالن‌های اختصاصی بهره می‌برند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان بیان داشت: هیچ فردی از ما حمایت نکرده در صورتی‌که بسیاری از بازیکنان ما بومی خود استان اصفهان هستند و باید پرسید چرا این بازیکنان که در سطح کشور همگی خوب هستند، ‌برای استان خودشان کار نکنند.

وی تصریح کرد: فدراسیون دوچرخه‌سواری از مهرماه سال گذشته تاکنون ریالی به هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان کمک نکرده و طبق تفاهم‌نامه اداره ورزش و جوانان تنها 20 درصد از کل مبلغ را دریافت کرده‌ایم و این در شرایطی است که خبری از سالن، باشگاه و جاده امن نیست.

باجول تأکید کرد: عدالت در میان تمام رشته‌ها باید برقرار شود و رشته‌هایی که برای خودشان از سالن و امکانات کافی برخوردار هستند، باید در تیررس انتقادات به دلیل عدم نتیجه‌گیری قرار بگیرند و به هر رشته‌ای به تناسب رتبه و جایگاهی که در استان دارد، بها داده شود و لازمه رشد ورزش کشور برقراری عدالت است.

*استعدادهای دوچرخه‌سواری اصفهان رو به زوال هستند

وی ادامه داد: اصفهان تا شعاع 40 کیلومتری اطراف آن امنیت ندارد و به دلیل نبود یک پیست مناسب و امکانات کافی، مجبور هستیم از بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندان خود را برای ثبت‌نام در این رشته نزد ما می‌آورند، عذرخواهی کنیم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان اضافه کرد: در کمال تأسف باید شاهد از بین رفتن استعدادها با ادامه روند فعلی در رشته دوچرخه‌سواری باشیم و با این وضعیت دیگر زیربنایی برای این رشته نمی‌ماند.

وی ادامه داد: از استان اصفهان آقایان حامد جنت، سیدمصطفی مصطفوی، علی ریاحی، حسین ناطقی و خانم عادله نوری در تیم ملی دوچرخه‌سواری حضور دارند.

باجول بیان داشت: تنها استانی که یک باشگاه دوچرخه‌سواری ندارد، استان اصفهان است و بسیاری از استان‌ها صاحب دو تیم هستند و حتی در شهرهای خودشان تور برگزار می‌کنند.

وی در پایان افزود: بیش از 20 سال است که در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت و به عنوان مدرس فدراسیون در استان‌های دیگر حضور دارم، اما در استان اصفهان از ما استفاده نمی‌شود و تنها نزدیک رقابت‌های آسیایی که می‌شود، ما عزیز می‌شویم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول