اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

عفاف بانوان ایرانی به یک الگوی جهانی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: حفظ حجاب و عفاف از سوی بانوان ما به یک الگوی مناسب جهانی تبدیل شده است.

عفاف بانوان ایرانی به یک الگوی جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از فرمانداری شهرستان کوثر، سید سعدالله رئیس‌ساداتی در همایش تخصصی بانوان فرهیخته حوزه دینی شهرستان کوثر بر ضرورت شناسایی، جذب و به‌کارگیری بانوان فرهیخته در فعالیت‌های مختلف فرهنگی تاکید کرد.

وی با یادآوری اینکه قبل از پیروزی انقلاب دوران سختی برای حضور بانوان در جامعه به وجود آمده بود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و با نگاه عمیق به هویت‌بخشی زنان شاهد حضور فعال و گسترده آنها در عرصه‌های مختلف بودیم که این امر به عظمت و شوکت آنها افزوده است.

این مسئول ادامه داد: امروز در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران جامعه زنان، جامعه‌ای در گذر از شرایط انقلاب، حماسه، درنگ و تأمین به جامعه مؤثر و پیشرو در شرایط تثبیت و نهادینگی ارزش‌ها و آرمان‌ها مبدل شده است.

رئیس‌ساداتی تصریح کرد: این جامعه بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند بصیرت، بینش و آگاهی، تدبیر و حکمت و اهتمام است.

فرماندار شهرستان کوثر با یادآوری اینکه حضور زنان فرهیخته و عالم و آگاه می‌تواند تحولات بنیادینی را در این عرصه به وجود آورد، افزود: اگر بتوانیم به شکل مناسب و بیشتر از شرایط کنونی زمینه حضور زنان را در جبهه‌های مختلف فرهنگی، تولیدی، اقتصادی و علمی فراهم آوریم، کشورمان به یک قدرت حقیقی در تمامی این زمینه‌ها دست می‌یابد.

وی پیشگامی زنان را در عرصه‌های معرفتی و معنوی نیز یادآور شد و ابراز داشت: باید آسیب‌های حوزه بانوان شناسایی و با اولویت‌دهی و جهت‌دهی به مسایل مربوطه بستری را در جامعه ایجاد کنیم تا شاهد رشد و تعالی فرهنگی در حوزه گسترده بانوان باشیم.

این مسئول زمینه‌سازی برای هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و تدبیر در امور اجتماعی حضور زنان را از دیگر اهداف گردهمایی زنان فرهیخته و فعال دینی برشمرد.

رئیس‌ساداتی خاطرنشان کرد: حفظ حجاب و عفاف از سوی بانوان ما به یک الگوی مناسب جهانی تبدیل شده به طوری که امروز در اکثر مناطق اسلامی و کشورهای همسایه شاهد این الگوگیری و الگوبرداری هستیم.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت شناسایی، جذب و به‌کارگیری بانوان فرهیخته در فعالیت‌های مختلف فرهنگی تاکید و برای توسعه این فرهنگ برجسته با بهره‌گیری از برنامه‌های مختلف قول مساعد داد.

فرماندار کوثر در پایان سخنان خود یکی از نیازمندی‌های اصلی امروز زنان را بازشناسی هویت اصیل آنها در سایه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و بر ضرورت تسری آن در جامعه تاکید کرد.

در پایان این همایش از زنان فرهیخته فرهنگی و فعال حوزه دینی شهرستان کوثر تجلیل شد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول