اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کرسی آزاداندیشی

همایش عفاف و دختران انقلاب در رشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش تخصصی کرسی آزاداندیشی با محوریت «عفاف و دختران انقلاب» با حضور 16 کمیسیون دختران جوان فرمانداری‌های گیلان در رشت برگزار شد.

همایش عفاف و دختران انقلاب در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مشاور جوان استاندار گیلان در همایش مذکور در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به جایگاه زن در جامعه، اظهار داشت: نقش زنان و دختران جوان در نظام اسلامی دارای جایگاه رفیع و بلندی است که نگرش‌های زیادی را به خود معطوف کرده است.

مرتضی برگستان با بیان اینکه همواره در کنار مردان موفق، زنان و مادران ارزشی و موفقی حضور دارند،تصریح کرد: ارج گذاشتن به مقام زن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ترفندها و افکار پلید دشمنان در جنگ نرم در حوزه عفت و حجاب زن، اذعان داشت: جنگ نرم یک حمله و شبیخون سازمان‌یافته است که دشمن با ایجاد آن در نظام اسلامی قصد فتنه‌انگیزی و ضربه بر پیکره نظام را دارد.

مشاور جوان استاندار گیلان با تاکید بر افزایش بصیرت، هوشیاری و آگاهی آحاد جامعه از فتنه‌های جنگ نرم استکبار، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی در صدد طرح نقشه‌ها و ایده‌های نو در زمینه براندازی نظام با زیرسئوال قرار دادن جایگاه زن در نظام اسلامی و ترویج بدحجابی یا بی‌حجابی هستند.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای زنان از مسیر اصلی نظام دور و یا منحرف شوند آن جامعه به یقین فرو می‌پاشد و هرگاه زنان در مسیر مستقیم حرکت کرده و با فساد و پلیدی مبارزه کنند جامعه‌ای خوب و آرمانی خواهیم داشت.

برگستان با اشاره به پررنگ جلوه دادن نقش زنان در جریان فتنه 88 از طرف دشمنان یادآور شد: دشمن در فتنه 88 نیز جنس زن «ندا آقا سلطان» را به دلیل جایگاه حساس آن علم کرد و در پایان خود در پی نابودی وی برآمد.

وی با اشاره به راهکارهای مناسب در راستای مقابله با جنگ نرم، خاطر نشان کرد: باید نقاط ضعف و قوت خود و دشمنان را به خوبی بشناسیم و پس از آن برای مقابله برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان جنگ نرم با ماهواره و محموله‌های ضد ارزشی و فرهنگی حمله‌ور می‌شوند، اظهار داشت: در این برهه حساس و درگیری حق و باطل باید مانند حلقه‌های زنجیر به‌هم متصل و متحد باشیم تا از پیشروی دشمن جلوگیری کنیم.

وی درباره برپایی همایش تخصصی «کرسی آزاداندیشی» افزود: این همایش برای نخستین بار در استان پیرامون موضوع عفاف و حجاب اسلامی به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

برگستان به تشکیل کارگروه دختران جوان از زیر مجموعه‌های حوزه مشاوران جوان در فرمانداری‌ها، اشاره کرد و گفت: هویت‌بخشی به گروه، نگرش ولایی و توجه به اهداف نظام باید در سرلوحه وظایف این کارگروه قرار گیرد.

وی گفت: هر کارگروه مکلف به برگزاری حداقل یک جلسه در هفته پیرامون موضوع عفاف و حجاب اسلامی در شهرستان‌هاست تا علاوه بر بررسی ضعف‌های فرهنگی، کمک تبلیغی در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف باشند.

به گزارش فارس، همایش کرسی‌های آزاداندیشی با حضور 16 کمیسیون دختران جوان فرمانداری‌های گیلان در رشت برگزار شد و در این همایش هر کمیسیون به ارائه راهکارهای اساسی و تخصصی افزایش بعد فرهنگی جامعه از نظر عفاف و حجاب پرداخت.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول