اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر خواستار شد

انتخاب روز 18 اسفند به عنوان گرامیداشت دریای پارسی

خبرگزاری فارس: شهردار بندر بوشهر گفت: انتخاب روز 18 اسفند به عنوان گرامیداشت دریای پارسی می‌تواند مواهب این شهر و استان را بهتر به کشور و جامعه بین‌المللی معرفی کند.

انتخاب روز 18 اسفند به عنوان گرامیداشت دریای پارسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فضل‌الله توسلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 18 اسفند هر سال مصادف با روز بوشهر به صورت ملی با شعار گرامیداشت دریای پارسی برگزار شود.

توسلی ادامه داد: بوشهر یکی از سه شهر اول کشور بوده که در سال 84 پیگیری انتخاب یک روز از سال را به عنوان روز این شهر آغاز کرده و نهایتا 18 اسفند با تصویب شورای دوم شهر بوشهر برای این مهم انتخاب شد.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه آئین‌های 18 اسفند افزود: با توجه به اینکه روز ملی بوشهر با شعار بوشهر گنجینه خلیج فارس در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ثبت شده و با توجه به مرزبانی بیشترین خط مرزی خلیج فارس در بوشهر و ضرورت دفاع از نام این دریا، پیشنهاد می‌شود 18 اسفند روز بوشهر یک روز ملی با گرامیداشت دریای پارسی دیده شود و در این روز برنامه متنوعی با تخصیص اعتبارات دولت به منظور اجرای برنامه‌هایی که قابلیت بین‌المللی داشته باشد، مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌هایی که قابلیت معرفی بوشهر و دریای خلیج فارس را در سطح منطقه‌ای و فراتر از ملی داشته باشد باید با کمک اعتباری دولت باشد.

شهردار بوشهر در ارتباط با بودجه شهرداری بوشهر نیز گفت: افزایش بودجه شهرداری در سال آینده در شرایطی است که شورای شهر در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش فشار بر مردم عوارض شهری را افزایش نداده است.

 

وی افزود: همچنین این شورا بزرگ‌ترین معافیت در طول 30 سال پس از انقلاب را با تصویب تراکم پایه 80 درصد به مردم این شهر هدیه داد تا به رشد ساخت و ساز و رونق نوسازی بافت فرسوده کمک کند.

 

توسلی افزود: این معافیت تاریخی شامل ارقام میلیاردی است که شورای شهر با وجود آنکه مجوز شورای عالی شهرسازی را برای افزایش عوارض در این خصوص داشت، اما از آن چشم‌پوشی کرده است.

 

وی ادامه داد: اگر با روند قبلی، بودجه‌نویسی شهرداری ادامه می‌یافت، به طور متوسط بودجه سال 1391 به رقمی بالاتر از 50 میلیارد تومان هم می‌رسید، اما شورا در ارتباط با تراکم یک معافیت تاریخی را برای شهروندان در نظر گرفت.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول