اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

300 هزار جلد کتاب در استان بوشهر اهدا شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال جاری بیش از300 هزار جلد کتاب در میان اقشار مختلف جامعه و تشکل‌های فرهنگی ،مدارس و... استان اهداء شده است.

300 هزار جلد کتاب در استان بوشهر اهدا شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یونس محمدی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بخش فرهنگی یکی از حساس‌ترین و کلیدی‌ترین حوزه‌های حیات اجتماعی است که باورها، طرز تلقی‌ها، انگاره‌ها، ارزش، هنجارها و.. در قالب کلیتی به نام فرهنگ شکل گرفته و همواره در زندگی اجتماعی جامعه سایه می گستراند و می‌توان ادعا کرد که گرچه امور اقتصادی، سیاسی و سایر زمینه‌ها بسیار حیاتی و ضروری است اما آنچه قلب تپنده یک جامعه پویا را تشکیل می‌دهد به واقع همان مقوله فرهنگ است که هرگاه جامعه‌ای به درجه‌ای از غنای فرهنگی برسد خواهد توانست نقیصه‌هایی مانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی سیاسی خود را نیز رفع کند.

وی افزود: با عنایت به اهمیت فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی در استان بوشهر به جا و مناسب دیدیم که گزارشی از روند امور فرهنگی استان در یک سال اخیر که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و اجرا شده است، را به اطلاع برسانیم.

محمدی در ارتباط با برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره در سال90، گفت: در این مدت بیش از 300 هزار جلد کتاب در میان اقشار مختلف جامعه و تشکل‌های فرهنگی ،مدارس و...  استان اهداء شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در بخش سمعی بصری موفق به بررسی بیش از 32 هزار لوح فشرده غیرمجاز در راستای مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی شدیم.

وی ادامه داد: برگزاری ششمین جشنواره ملی مشاعره رضوی، هفتمین نمایشگاه کتاب بوشهر

 با300 هزار جلد و بیش از 12 برنامه جانبی، جشنواره تئاتر مناطق، یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، آغاز عملیات بزرگترین پروژه فرهنگی هنری استان(مجتمع فرهنگی هنری)، جشنواره استانی هنرهای تجسمی، جشنواره استانی تئاتر طنز، جشنواره استانی شعر غدیر، جشنواره استانی  تئاتر کوتاه، آغاز عملیات پروژه‌های پلاتو مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرستان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری استان در سال 90 است.

وی افزود: برپایی بیش از 70 نمایشگاه هنرهای تجسمی، 20 نمایشگاه کتاب، 100 مسابقه فرهنگی هنری، 30 کلاس و دوره آموزشی در بخش‌های مختلف، 600 برنامه فرهنگی هنری در قالب‌های نشست، همایش، شب شعر، جشنواره، اردو، جشن و...  گزیده‌ای از فعالیت های این اداره کل است.

50 اثر فرهنگی در استان بوشهر چاپ شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال جاری بیش از 30 اثر در شهر بوشهر و در مجموع بیش از 50 اثر در سطح استان بوشهر به چاپ رسیده است.

یونس محمدی افزود: تلاش‌های خوبی در این عرصه در راستای حمایت از قشر نویسنده و صاحب اثر صورت گرفت که از نتایج ان می‌توان به چاپ بیش از 30 اثر در بوشهر و در مجموع بیش از 50 اثر در سطح استان اشاره کرد.

وی چاپ مجموعه سه جلدی شعر شاعران استان بوشهر را از جمله فعالیت‌ها و حمایت‌های  آن اداره کل از شاعران و نویسندگان برتر استان دانست.

محمدی همچنین به برگزاری آزمون‌های قرآنی بصائر در سال90 اشاره داشت و تشریح کرد:  این آزمون تاکنون بین کارکنان ارشاد در سطح استان، اعضا موسسات قرآنی استان و خانواده کارکنان برگزار شده است و در ادامه این مسیر در اردیبهشت سال91 بین هنرمندان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با کانون‌های فرهنگی هنری فعال استان گفت: هم اکنون بیش از 300 کانون فرهنگی هنری مساجددر استان فعالیت دارند و 5 هزار برنامه‌ فرهنگی و هنری متعددی در حوزه مسجد داشتیم که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

محمدی شورای فرهنگ عمومی را وزنه‌ای موثر در توسعه ترویج و گسترش  فرهنگ برشمرد و در این رابطه یادآور شد: در سال جاری 10 جلسه شورا برگزار شد که از این تعداد یکی از جلسات با حضور وزیر بود که برکات خوبی را به همراه داشت.

وی تعداد نشست‌های مشورتی شورای فرهنگ عمومی در سال 90 را 8 جلسه ذکر کرد و افزود: این جلسات در نهایی کردن و بررسی مصوبات جلسان شورا برگزار می‌شود.

محمدی یادآور شد: بیش از سه هزار و 500 آگهی ثبتی از طرف امور آگهی‌های این اداره در نشریات و رسانه‌های محلی درج شده که از این تعداد سهم شهرستان بوشهر بیش از دو هزار و 500 آگهی بوده است.

مدیر کل فرهنگ فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر در ارتباط با برنامه‌های نوروزی گفت: ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در ایام نوروز شامل ایجاد غرفه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه نقاشی کودکان،ایستگاه خوشنویسی، نمایشگاه آثار هنرمندان و نمایشگاه کتاب و توزیع بروشور و سی دی و کتاب رایگان از فعالیت‌های نوروزی در سطح استان است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول