اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

انتخاب فرد اصلح روزنه‌های ورود دشمن را می‌بندد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری گفت: انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی مجلس نهم روزنه‌های ورود دشمن به کشور را می‌بندد.

انتخاب فرد اصلح روزنه‌های ورود دشمن را می‌بندد

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشارکت مردم در صحنه انتخابات اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای سه رکن مهم اسلام، مردم و رهبری است و ارکان مهمی که هرکدام نقش اساسی در تحقق انقلاب داشته و حفظ این سه رکن نیز موجب حفظ و بقای نظام اسلامی است.

وی افزود: تاکنون اسلام به عنوان محتوا و قانون حرکت انقلاب اسلامی و رهبری به عنوان سکان‌دار و هدایت‌گر انقلاب و نیز حضور و مشارکت مردم برای مقبولیت نظام، هر کدام نقش خود را به درستی ایفا کرده‌اند.

رمضانی ادامه داد: آنچه که در بخش محتوا توجه به آن ضروری است درک صحیح از اسلام به عنوان آخرین دین الهی است، آیینی که جامعیت لازم را برای هدایت بشر دارا بوده و احکام فردی و اجتماعی و نیز قوانین ظاهری و باطنی فراوانی در تمام ابعاد زندگی انسانی در آن مندرج است.

وی ابراز داشت: در این بین، علم شریف فقه، متکفل تبیین تنقیح و تشریح ابعاد عملی اسلام بوده و چگونگی رسیدن به زندگی سعادتمندانه را چه در جنبه‌های فردی و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی مشخص می‌کند اگر چه در حوزه‌های علمیه هنوز به نحو مطلوب درباره فقه حکومتی در ابعاد مختلف کار همه جانبه و شایسته‌ای صورت نگرفته است.

 

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه گام‌های مقدماتی خوبی در این راستا برداشته شده است ابراز داشت: امیدواریم با جدیت و مهندسی دقیق برنامه‌ای، در این عرصه کار علمی و محتوایی مناسبی صورت گیرد.

به گفته رمضانی تعمق و ژرف‌نگری در اندیشه فقهی مکتب اهل بیت (ع) این نتیجه را به دنبال دارد که قوانین اسلام هر آنچه را که مربوط به حوزه رفتاری انسان است مورد توجه قرار داده و آنچه را که نیاز بوده فروگذار نکرده و برای هر آنچه که زمینه و بستر سعادت آدمی را فراهم می‌کند حکم و قانون ویژه‌ای را بیان کرده است از این رو حکومت دینی از این توانمندی برخوردار بوده که بستر ترقی و تکامل را برای تمام افراد جامعه فراهم آورد بنابراین حاکمیت دینی باید تلاش کند که این مهم را در جامعه دینی محقق کند.

وی با اشاره به اینکه در مجامع بین‌المللی حضور مردم برای مقبولیت یک نظام سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اذعان داشت: اسلام به عنوان یک دین کامل و جامع آن را امضا و تایید کرده و در سیره عملی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) مورد توجه جدی قرار گرفته است از این‌رو واژه مردم‌سالاری دینی که در تعابیر مقام معظم رهبری به کار برده شده نیز حکایت از همین امر مهم دارد.

این مقام مسئول توجه به عینیت سیاست و دیانت را از نکته‌های بسیار مهم خواند و اذعان داشت: این موضوع باید مورد توجه تمام اقشار جامعه به ویژه مسئولان اجرایی، قضایی و قانونگذاری کشور قرار گیرد.

رمضانی اضافه کرد: منظور از سیاست، همان اصلاح و تدبیر امور جامعه طبق مبانی دینی است که بر این اساس پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در رأس سیاست‌مداران هستند و بدون تردید سیاستی که متکی بر مبانی دینی و الهی است با سیاستی که مبنای لیبرالی، سرمایه‌داری و یا کمونیستی داشته و به دنبال تثبیت قدرت و توسعه ثروت است، کاملاً تفاوت دارد زیرا در سیاست دینی، اصولی نظیر «حق حاکمیت برای خدا » مطرح است که از اصول مهم و اولیه نظام سیاسی اسلام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون الهی جامعه را به سکونت و آرامش می‌رساند یادآور شد: در اصل پنجاه و ششم قانون اساسی نیز به این نکته تصریح شده که حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم کرده است و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد و ملت این حق خداداد را از طرقی که در اصول بعد می‌آید اعمال می‌کند.

رمضانی با تاکید بر انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی مجلس نهم خاطر نشان کرد: مجلس جای کسانی است که برای مردم دل بسوزانند و انتخاب فرد اصلح روزنه‌های ورود دشمن به کشور را می‌بندد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول