اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده خوی و چایپاره در مجلس خبر داد:

آمادگی شرکت ترکیه‌ای برای احداث جاده قطور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: یک شرکت ترکیه‌ای برای احداث جاده قطور منتهی به مرز رازی اعلام آمادگی کرده است.

آمادگی شرکت ترکیه‌ای برای احداث جاده قطور

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: هیئت مدیره یک شرکت ترکیه‌ای برای احداث جاده قطور منتهی به مرز رازی اعلام آمادگی کرده‌اند و در این ارتباط مذاکراتی هم انجام شده است لذا سرمایه‌گذاران شرکت مذکور آماده هستند با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان نسبت به تکمیل جاده مذکور مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: اعضای شرکت نامبرده آمادگی دارند جاده قطور به صورت چهار خط و در مناطقی هم که امکان‌پذیر نیست به صورت سه خط احداث کنند و برای برگشت سرمایه خود از ماشین‌هایی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند عوارض دریافت کنند بر این اساس مردم منطقه نباید نگران شوند زیرا از آنها عوارض دریافت نخواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه با همکاری این سرمایه‌گذار برای احداث جاده قطور اهتمام شود جاده در مناطق صعب‌العبور و عادی چهارخطه می‌شود و این موضوع در صورت محقق شدن برای اقتصاد و گردشگری آذربایجان غربی به ویژه خوی بسیار مفید خواهد بود.

وی با اظهار نارضایتی از وضعیت فعلی مرز رازی بیان کرد: متاسفانه در این مرز بانک‌ها هیچ شعبه‌ای برای مراجعه مسافران ندارند پس می‌طلبد در راستای راه‌اندازی شعب بانک‌های مختلف اهتمام جدی شکل بگیرد و مبادی مربوطه مجوز‌های مورد نیاز صادر کنند.

حسینی صدر  به اهمیت احداث غذاخوری و واحدهای خدماتی رفاهی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مراحل صدور مجوز برای متقاضیان بسیار دشوار بوده و افرادی که علاقه‌مند فعالیت در مرز مذکور هستند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند در حالی که از مسئولان انتظار می‌رود با توسعه واحدهای خدمات رفاهی، غذاخوری و ... در راستای ارتقای سطح تردد به دنبال آن توسعه این مرز گام‌های بلندی بردارند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید نگاهی توام با واقع‌بینی به این مرز و ظرفیت‌های آن داشته باشند خاطرنشان کرد: مرز رازی فرصت فوق‌العاده‌ای برای خوی و آذربایجان غربی در حوزه اقتصاد و جذب توریسم محسوب می‌شود به طوری که باید از طریق اعمال سیاست‌های مناسب برای بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های آن تلاش شود تا مردم به جای سفر به ترکیه و خرج کردن ارز در آن کشور در استان خودمات اوقات فراغت خود سپری کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول