اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی:

مصلحت و صلاحیت را ولی‌فقیه تعیین می‌کند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت: مصلحت و صلاحیت یک نماینده را ولی‌فقیه تعیین می‌کند.

مصلحت و صلاحیت را ولی‌فقیه تعیین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد خلیل موحدی عصر شنبه در سلسله همایش‌های حامیان ولایت که با موضوع تبیین شاخصه‌های نماینده اصلح از دیدگاه ولایت در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، در جمع دانشجویان اظهار داشت: امام خمینی (ره) بر روی کلمه تکلیف با جملات متعدد تأکید داشتند چرا که انتخاب یک تکلیف همه جانبه برای مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی فرهنگی افزود: یکی از مقوله‌های اساسی مبنای ولایت و زاویه گفتمان افراد با ولایت است، چرا که در فضای انتخابات نمایندگان گفتمان‌ها را فراموش می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ هم‌چنین یکی دیگر از مباحثی که برای نمایندگان مطرح شده است، این است، که نماینده باید با معیشت مردم همراه باشد و اعتقاد راسخی به اسلام داشته باشد.

* نماینده باید به واسطه خدماتش نزد مردم محبوب باشد نه اینکه لابی درست کند

موحدی تأکید کرد: امروز باید تمام توان را به کار ببریم تا دشمن را بهتر بشناسیم، باید فرهنگ‌سازی کنیم که فرهنگ‌های به وجود آمده را از دل جامعه پاک کنند.

کارشناس مسائل سیاسی فرهنگی تصریح کرد: نماینده به حدی در برابر مردم باید محبوب باشد تا مردم التماس او را بکنند نه اینکه در این طرف و آن طرف لابی درست کند.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد:‌ باید نشان داد که کسی که وارد مجلس با 10 تفکر می‌شود نزد مردم ثبات سیاسی ندارد چرا که خود مجلس و رهبری به دلیل اسلام تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر ارزش‌های نظام بر روی یک نماینده عنوان کرد: نمایندگان قبل از هر چیز باید بدانند مصلحت مختص ولی‌فقیه است، آنان باید ارزش‌های انقلاب را با این تفکر ببینند و در آن تأمل کنند و هم‌چنین به وصیتنامه امام خمینی در زندگی و کارشان باید عمل کنند.

* نماینده باید نسبت به مردم احساس مسئولیت کند نه اینکه بعد از انتخابات گروه‌گرایی کند

موحدی اظهار داشت: نماینده باید نسبت به حرف مردم در مجلس احساس مسئولیت کند یعنی هر کاری که انجام می‌دهد باید بداند از جانب مردم باشد نه اینکه بعد از انتخابات جبهه‌گرایی و یا گروه‌گرایی کند.

وی افزود: نماینده باید مردم‌نشین باشد یا به اصطلاحی عنوانی که برای حضرت علی (ع) به نام ابوتراب یا همان خاک‌نشین بیان شده بود را در خود هویدا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به احساس در مسئولیت بودنِ یک نماینده تأکید کرد: باید از متن جامعه باشد و همان‌طور که مشاهده می‌شود یکی از اشکالاتی که برخی نمایندگان دارند این است که اطلاعات را از متن مردم دریافت نمی‌کنند، بلکه از افرادی که اطرافشان هستند اطلاعات می‌گیرند.

وی تأکید کرد:‌ نماینده باید در جامعه رفع تبعیض کند، به عنوان مثال شاهد هستیم که یک مدیر مدرسه که زحمت 300 تا 400 دانش‌آموز را می‌کشد حق مدیریتش 200 هزار تومان است، در حالی که مدیر یک شعبه بانک بابت حق مدیریت حقوق میلیونی می‌گیرد و این با عدالت سازگار نیست.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول