اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور سرمایه‌گذاران ترک و ایتالیایی در زنجان

پانل‌های آفتابی بر مبنای تکنولوژی فتوسنتز در زنجان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: به منظور افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه، سرمایه‌گذاران ترک و ایتالیایی در زنجان حضور یافتند.

پانل‌های آفتابی بر مبنای تکنولوژی فتوسنتز در زنجان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز سرمایه‌گذاران ایتالیایی به منظور سرمایه‌گذاری در زمینه تولید پانل بر اساس تکنولوژی‌های نوین و انحصاری در زنجان، با مسئولان این استان دیدار کردند.

سرمایه‌گذار ایتالیایی در این دیدار با اشاره به اینکه به منظور عملیاتی کردن طرح تولید پانل‌های آفتابی، با مخترع تکنولوژی به توافق رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: این طرح قبلا در امور نظامی کاربرد داشته است که در حال حاضر به شکل خصوصی ارائه می‌شود.

جورجو ایلیا با بیان اینکه پانل‌هایی که بعد از ایجاد توافق در استان زنجان تولید می‌کنند، به صورت متحرک است، اضافه کرد: قابلیت عبور نور در این پانل‌ها 30 درصد اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه پانل‌های کنونی با رسیدن حرارت به 85 درجه سانتیگراد دچار مشکل می‌شوند، ادامه داد: حداکثر درجه حرارت پانل‌هایی که بر اساس تکنولوژی‌های نوین تولید می‌شوند، 55 درجه سانتی‌گراد است و از این نظر مشکلی ندارند.

سرمایه‌گذار ایتالیایی با اشاره به اینکه نصب پانل‌ها و استفاده از آن‌ها در نقاط بلند و رو به خورشید ضرورتی ندارد، تصریح کرد: برای هر متر مربع پانل، 250 کیلوگرم وزن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال 180 مگاوات پنل تولید می‌شود، تصریح کرد: در مجموع هزینه  اجرای فاز نخست این طرح 2 میلیون و 300 هزار یورو برآورد شده است.

جورجو ایلیا با بیان اینکه سیستم تولید پانل‌های مورد نظر به صورت اتوماتیک است، ادامه داد: کارایی و کیفیت این پانل‌ها حدود 45 سال ضمانت می‌شوند.

وی به ارتقای استانداردهای استان زنجان به سطح استانداردهای ترکیه اشاره کرد و افزود: پانل‌های مورد نظر، از نظر کیفیت و امنیت متناسب با استاندارد‌های کشور ترکیه که مورد قبول اروپا است، تولید می‌شود.

سرمایه‌گذار ایتالیایی با اشاره به اینکه ایجاد واحد تولیدی پانل بر اساس تکنولوژی نوین در استان زنجان به صورت مستقیم برای 150 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، یادآور شد: این افراد باید مهارت‌های لازم و فنی را کسب کنند.

وی ادامه داد: محصولات تولید شده با تولید بیش از 2.7 برابر انواع موجود در بازار، در کمترین مساحت مورد نیاز، بیشترین میزان تولید را دارد.

جورجو ایلیا با اشاره به اینکه پانل‌های تولیدی آن‌ها به بازارهای اروپایی پیش فروش می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید فقط قسمتی از بازارهای اروپا را پاسخگو است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول