اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان:

مشارکت اجتماعی زنان به مسیری مردانه تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز شاهدیم که مسیر مشارکت اجتماعی برای زنان مسیری مردانه است.

مشارکت اجتماعی زنان به مسیری مردانه تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در نشست «حضور اجتماعی زن در اسلام» برگزار شد، گفت: مسیر مشارکت زن و مرد در اجتماع باید متمایز و مکمل یکدیگر باشد.

وی با بیان اینکه الگوی مشارکت زن و مرد باید متمایز و مکمل باشد، ادامه داد: بهترین نمونه مشارکت اجتماعی را می‌توان در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جستجو کرد؛ آنجا که الگوی مشارکت زن و مرد متمایز اما مکمل بود.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان اینکه مشارکت اجتماعی جنسیت‌بردار است، همسو بودن مشارکت با ویژگی‌های تکوینی، کم‌هزینه بودن برای جامعه و خانواده محور بودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های مشارکت اجتماعی زنان برشمرد.

وی تصریح کرد: به مصلحت آینده کشور است که الگوی مشارکت زنان نسبت به مردان متمایز اما مکمل طراحی شود.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد گفت: بعد از انقلاب اسلامی برای مشارکت اجتماعی فراخوان انجام شد، بدون آنکه الگوی مشارکت اجتماعی زنان تعریف شود.

وی در بررسی مفهومی مشارکت اجتماعی گفت: به نظر، هر عملی با انگیزه و آثار اجتماعی حتی در خصوصی‌ترین عرصه حیات را می‌توان مشارکت اجتماعی نامید.

مسئول دفتر مطالعات‌ و تحقیقات زنان اضافه کرد: بسیاری از جامعه‌شناسان مشارکت اجتماعی را یک حق می‌دانند، اما در نگاه ما مشارکت اجتماعی در حالی که یک حق است، یک مسئولیت نیز محسوب می‌شود، زیرا اگر مشارکت اجتماعی صرفاً به مثابه یک حق تلقی شود، افراد می‌توانند از حق خود بگذرند؛ اما در تفکر دینی، افراد نسبت به تعالی اجتماعی مسئول هستند.

وی هدف از مشارکت اجتماعی را افزایش اقتدار و توانمندی جامعه اسلامی و نهادهای آن در انجام مأموریت‌ها و همچنین اصلاحات اجتماعی به ویژه ارتقاء نگرش‌ها، تمایلات و رفتار عمومی، برشمرد.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد افزود: در الگوی دینی، مشارکت اجتماعی به «عزت‌مندی آحاد جامعه»، «آزادی به معنای رفع موانع رشد فکری و عملی» و «اخلاق اجتماعی» نیاز دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول