اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون زنان مجلس خبر داد

تصویب 40 مصوبه برای زنان در مجلس هشتم

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تصویب 40 مصوبه برای زنان کشور در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تصویب 40 مصوبه برای زنان در مجلس هشتم

به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران فاطمه رهبر صبح امروز در نشستی که با حضور بانوان پایگاه بسیج ام‏ابیها (س) جاجرود برگزار شد اظهار داشت: در دوره هشتم بیش از هفت دوره پیشین مجلس شورای اسلامی مصوبات متعدد برای بانوان کشور به تصویب رسید.

وی با اشاره به برخی از این مصوبات خاطر نشان کرد: یکی از بارزترین مصوبات مجلس شورای اسلامی دوره هشتم برای بانوان افزایش سهم‏الارث زنان بود.

رهبر تصریح کرد: در گذشته بانوان کشور صرفا یک‏هشتم اموال شوهر متوفی خود را به ارث می‏بردند؛ از این‌رو زنان نماینده مجلس شورای اسلامی دوره هشتم در راستای تغییر این رویه اقدام کردند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مهم در جریان دیداری با مقام معظم رهبری مطرح شد که بانوان دوشادوش همسران خود از همان آغاز زندگی مشترک برای بهبود وضع معیشت خانواده تلاشی بی‏وقفه و حتی بیش از سایر اعضای خانواده دارند.

وی افزود: در خلال زندگی و در نتیجه تلاش به عمل آمده مشترک اموالی منقول و غیرمنقول به خانواده می‏رسد اما پس از درگذشت همسر میزان کمی از این داشته‏های خانواده به مادران تعلق می‏یافت.

رهبر با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در این زمینه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در آن ملاقات تاکید داشتند که "از نظر من زنان از همه اموال شوهر خود ارث می‏برند و شما بروید و آن را قانونی کنید".

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: پس از کسب نظر مساعد نهاد رهبری تلاش‏های اعضای فراکسیون زنان در مجلس هفتم آغاز و در مجلس هشتم استمرار یافت تا در نهایت به ثمر نشست.

وی با اشاره به گوشه‏ای از تلاش زنان نماینده مجلس در این دوره اظهار داشت: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، هشت نماینده زن حضور داشت.

رهبر ادامه داد: در قانون اساسی صرف انجام امور بانوان توسط زنان حاضر در مجلس شورای اسلامی پیش‏بینی نشده است بلکه این نمایندگان باید علاوه بر انجام وظایف خود پا به پای مردان برای قشر عظیم و معزز بانوان نیز تلاشی وافر داشته باشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مباحث مورد پیگیری این فراکسیون در بهارستان هشتم یادآور شد: تساوی حق دیه مردان و زنان دیگر موردی بود که در این دوره از مجلس شورای اسلامی پیگیری و به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: پس از کسب نصایح لازم در این زمینه از محضر مقام معظم رهبری، مباحث قانونی تساوی حق دیه مردان و زنان مورد پیگیری قرار گرفت تا این مهم نیز محقق شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول