اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اشتغالزایی بیشتر صورت گرفت

ایجاد بستر مناسب مشاغل خانگی برای اشتغال زنان کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان فراهم بودن همه امکانات برای حضور زنان این استان در مشاغل خانگی گفت: زمینه‌ مشارکت همه‌جانبه زنان کهگیلویه و بویراحمدی در مشاغل خانگی فراهم است.

ایجاد بستر مناسب مشاغل خانگی برای اشتغال زنان کهگیلویه و بویراحمدی

مریم گشتاسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تمام امکانات و زمینه‌ها برای مشارکت بانوان این استان در طرح مشاغل خانگی فراهم شده و انتظار داریم بانوان با مشارکت خود در تعاونی‌ها زمینه اشتغال و کار و تولید بیشتر در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کنند.

این مسئول آموزش‌های کاربردی برای رشد مشاغل خانگی، فراهم کردن زمینه برای تشکیل تعاونی‌های بانوان، تقویت فرهنگ و اراده کار و تلاش و حضور در عرصه کارآفرینی را از برنامه‌های اقتصادی در حوزه بانوان برشمرد.

گشتاسبی ابراز داشت: از وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی توجه داشتن به برنامه‌ها در جهت توانمندسازی زنان، ایجاد فرصت‌ها برای اشتغال و درآمد آن‌ها، ایجاد دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و عملی، توسعه، تقویت و پشتیبانی از تعاونی‌های آنها می‌باشد.

وی، بهینه‌سازی مدیریت امور زنان و تقویت ارزش‌های اسلامی زنان در جامعه و ارتقای آگاهی و مشارکت آنان در صحنه‌های اجتماعی، الگوسازی برای آموزش آیین زندگی متعالی، ساماندهی مراکز مشاوره و برنامه کاهش طلاق، ارتقای سطح آموزش در مهد کودک‌ها را از جمله برنامه‌های مهم و مورد توجه حوزه بانوان بیان کرد.

گشتاسبی برنامه ازدواج آسان و پایدار و کاهش آسیب‌های خانواده و ارتقای سلامت آنان را از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار امور بانوان برشمرد.

به گفته وی، دفتر امور بانوان و خانواده علاوه بر مشارکت زنان در عرصه اقتصادی یعنی کار و تلاش و تحکیم نهاد خانواده و پیشبرد امور زنان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در عرصه فرهنگی برنامه‌های مهمی دارد و در این خصوص هم باید گام‌های اساسی بردارد.

گشتاسبی افزود: زنان در جامعه دینی ما مدیران اقتصادی و مربیان تربیتی در خانواده‌ها هستند و بیرون از خانواده هم به عنوان عنصری پویا و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف جامعه نقش سازنده و موثر ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: در پیشبرد برنامه‌های حوزه فرهنگی بانوان به دو موضوع محتوا و مخاطب توجه جدی می‌شود و تاثیرگذاری و خروجی‌های برنامه‌ها ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول