اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قم تنها استان برگزار کننده نمایشگاه یاد یار مهربان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم تنها استانی است که نمایشگاه یاد یار مهربان را در سال جاری برگزار می‌کند.

قم تنها استان برگزار کننده نمایشگاه یاد یار مهربان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه یاد یار مهربان که در مدرسه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: هر سال نمایشگاه یاد یار مهربان با مشارکت‌های ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال رقم کمک برای خرید کتاب ویژه کتابخانه‌های مدارس استان به مبلغ خوبی رسیده و امید است در سال 91 با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های استان شاهد افزایش این رقم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هرچه کتاب به کتابخانه‌ها وارد شود در ترویج امر کتاب و کتابخوانی موثر است و سرانه میزان مطالعه را افزایش خواهد داد.

اسماعیلی‌طبا ابراز داشت: بر اساس آماری که از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد، استان قم تنها استانی است که نمایشگاه یاد یار مهربان را در سال جاری برگزار می‌کند و این نشان‌دهنده عزم جدی استان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

 

*بازار کتاب و کتابخوانی در اواخر سال 90 در قم فراهم شد

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود محل برگزاری نمایشگاه برای سال آینده، یک محل استاندارد و وسیع باشد تا برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از آن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: قم در اواخر سال جاری بهار فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود و نمایشگاه‌های متعدد و تخصصی از قبیل حوزه، عمومی، کودک و نوجوان و جلسات نقد و بررسی برگزار شد.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه در آخر سال 90 بازار کتاب و کتابخوانی در قم داغ شد، اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه و عرضه کتاب با تخفیف و تنوع بسیار قدرت انتخاب را برای بهره‌برداران آن فراهم می‌سازد.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد کتاب به رونق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند و سرانه میزان مطالعه را افزایش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: زمانی که میزان کمک‌های استانی در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد، استانداری و آموزش و پرورش نسبت به این امر اهتمام داشتند و سهم خوبی را بر عهده گرفتند.

اسماعیلی‌طبا گفت: این امر افزایش 120 درصدی میزان کمک به خرید کتاب را برای مدارس بیش از سال گذشته میسر کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول