اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

مرکز دی‌آی‌سی ویژه بانوان در ارومیه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مرکز دی‌آی‌سی ویژه بانوان در ارومیه هفته جاری افتتاح شد.

مرکز دی‌آی‌سی ویژه بانوان در ارومیه افتتاح شد

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مرکز دی‌آی‌سی یا مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی بهداشتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ویژه معتادان تزریقی و پرخطر برای مراجعه زنان هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: در این مرکز کاهش آسیب راه‌کارهای حفاظت شخصی مقابل بیماری‌های قابل انتقال از طریق جنسی مانند ایدز به مراجعان آموزش داده می‌شود همچنین لوازم بهداشتی مورد نیاز مانند سرنگ در صورت تزریقی بودن در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا جامعه را به آلودگی‌های موجود در وجود خود آلوده نکنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مرکز چنانچه مراجعه‌کننده‌ها نیاز داشته باشند به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارجاع داده می‌شوند همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از مراجعه‌کننده‌های این مراکز حمایت دارویی مناسب به عمل می‌آورند.

وی با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی مطلوب اغلب پرسنل مرکز فوق بانوان هستند، ادامه داد: در این مرکز پزشک و مشاور خانم به کارگرفته شده است همچنین معتاد بهبودیافته زن نیز به عنوان مددیار وجود دارد تا مطابق با نیاز مراجعان به آنها خدمات درمانی و دارویی ارائه شود.

محمدپوری با بیان اینکه مرکز فوق به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند ادامه داد: مرکز کاهش آسیب مذکور قبل ظهر برای بانوان بعد ظهر برای آقایان خدمات ارائه می‌کند و شب هم مردانی که سرپناهی ندارند اسکان پیدا می‌کنند به طوری که هم‌اکنون برای 30 نفر ظرفیت وجود دارد.

معاون فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال به مراکز ترک اعتیاد مناطق مختلف استان بیش از 3 هزار نفر معتاد مراجعه کرده‌اند که فقط پنج درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند لذا در این قبیل مراکز مراحل درمان و ترک اعتیاد بر روی مراجعه‌کننده‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول