اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

آسیب اجتماعی اعتیاد در بافت حاشیه‌ای اصفهان قابل تأمل است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: هر چند استان اصفهان دارای قابلیت‌های زیادی است اما مهاجر پذیری و سکونت در بافت حاشیه شهر باعث ایجاد شیوع اعتیاد و نیز آسیب‌های اجتماعی زیادی است که می‌توان آن از معضل‌ها قابل توجه و تأمل در استان دانست.

آسیب اجتماعی اعتیاد در بافت حاشیه‌ای اصفهان قابل تأمل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان و کاهش آسیب معتادان اصفهان با اشاره به اینکه اعتیاد مشکل استان و کشور نیست بلکه یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم و روبه صنعتی شدن است، اظهار داشت: برخی مسائل و ‌مشکلات استان به واسطه ‌شرایط اقتصادی، نیز موقعیت جغرافیایی استان و نیز قابلیت‌های استان مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات استان باید منطقی و علمی، آسیب‌شناسی و سپس برنامه‌ریزی شود، افزود: با وجود پاره‌ای از مشکلات اما استان اصفهان دارای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی قدرتمندی است.

استاندار اصفهان به جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در استان و راهکارهای علمی این ستاد برای حل مشکل اعتیاد اشاره و تصریح کرد: استان اصفهان تحت چنین شرایط مهاجر پذیری در حال حاضر دچار شیوع اعتیاد و حاشیه‌نشینی است که می‌توان آن را  از جمله مهم‌ترین معضلات و آسیب‌های شهر اصفهان برشمرد.

وی با اشاره به تنگناهای اعتباری و مالی در استان، بیان داشت: تمام مسائل و مشکلات استان را دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند حل کنند و در این راستا باید خیران کمک کنند.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه موضوع حاشیه نشینی، جرایم سازمان یافته و اعتیاد از مسایل اساسی و مهم استان اصفهان است، گفت: تغییر هویت مردم محله‌های سنتی اصفهان به خصوص در مناطق شمال شهر اصفهان به دلیل مهاجرت‌های مردم دیگر استان‌ها آن را متحمل آسیب‌های جدی کرده است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان روز به روز در حال افزایش است، اضافه کرد: خیابان‌ها و بازارهای شمال شهر اصفهان به خیابان و بازارهای کابل تبدیل شده است و امروز در بازارهای این شهر شاهد حضور تمام اقوام مختلف کشور هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به منطقه زینبیه و دارک گفت: در بازدیدی که از این منطقه داشتم، مردم با وجود کمبودهای فرهنگی و رفاهی خواستار اولویت احداث پاسگاه پلیس شدند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به اشتغال اصفهان در سال گذشته و تعهد 80 هزار فرصت شغلی اشاره کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 170 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه تعهد امسال این استان ایجاد 186 هزار فرصت شغلی است، گفت: تاکنون بیش از 250 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و نیز بسترسازی‌‌های مناسبی در زمینه مشاغل خانگی و صنایع دستی انجام شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول