اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

سکانس ویژه ناشنوایان در برنامه بصیرت حسینی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار در برنامه بصیرت عاشورایی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی سکانسی ویژه ناشنوایان در نظر گرفته شد.

سکانس ویژه ناشنوایان در برنامه بصیرت حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید مصطفی ظریفیان اظهار داشت: در کل کشور در حدود 500 هزار ناشنوا وجود دارد که از این تعداد 12 هزار نفر در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر در شهر مشهد ناشنوا وجود دارد، افزود: جامعه آن‌طور که باید با ناشنوایان آشنا نیستند و ناشنوایان نیز ارتباط چندانی با دنیای بیرونی ندارند.

ظریفیان ادامه داد: ناشنوایان زمینه و ظرفیت بالایی برای ارتباط برقرار کردن با جامعه دارند اما این پتانسیل ها باید توسط مسئولین شناسایی و احیا شوند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه ناشنوایان تصریح کرد: یکی از مشکلات عدیده ای که درباره ناشنوایان وجود دارد نبود روحانیون آشنا به زبان اشاره در کل کشور است و ناشنوایان نمی‌دانند برای رفع مسائل شرعی خود به چه صورتی باید اقدام کنند.

وی گفت: بر این اساس پیشنهاد شده است تا روحانیونی انتخاب و با فراگیری زبان اشاره به ناشنوایان خدمت‌رسانی کنند.

ظریفیان با اشاره به‌ویژه برنامه بصیرت عاشورایی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در طرقبه و برای ناشنوایان برگزار شد، گفت: در ویژه برنامه بصیرت عاشورایی که در طرقبه برگزار شد، برای نخستین‌بار برنامه‌ای با وسعت بالا برای ناشنوایان در نظر گرفته شد.

وی ضمن تشکر از مسئولان اوقاف، ادامه داد: در این مراسم سکانس اختصاصی برای ناشنوایان در نظر گرفته شد و ایشان در یک فضای دیداری بسیار تاثیرگذار قرار گرفتند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های کانون ناشنوایان استان بیان داشت: این کانون از 6 سال پیش هیئتی مذهبی با عنوان علمدار کربلا راه‌اندازی کرده که اولین هیئت مذهبی ناشنوایان در کل کشور است و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند.

وی افزود: همچنین برای نخستین‌بار در کشور زیارت عاشورا و بعضی از سوره‌های قرآن و ادعیه با زبان اشاره توسط یک کمیته تخصصی برای ناشنوایان در مشهد آماده شده است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول