اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

جنبش‌های بیداری را محدود به یک کشور کردن ظلم است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: جنبش‌های جهانی را که امروز عالم‌گیر شده است محدود کردن به یک کشور و یا نظام خاص ظلم به حرکت بیداری اسلامی است.

جنبش‌های بیداری را محدود به یک کشور کردن ظلم است

محمدرضا نصیریان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به توسعه و تعمیق این جنبش‌ها و حرکت‌ها به دیگر کشورهای خاورمیانه و حتی حوزه قفقاز اظهار داشت: به تدریج روح حاکم بر جنبش‌ها و حرکت‌های بیداری‌بخش اسلامی، اروپا و حتی قلب امریکا را در‌نوردیده و در سایه این خیز عمومی شاهد تاثیر‌گذاری امام و انقلاب در دنیا بوده و توطئه‌های استکبار جهانی یکی پس از دیگر برملا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز شعار بیداری و نفرت از امریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای همسایه نیز به مانند آذربایجان و برخی دول حوزه قفقاز شنیده می‌شود نشانگر عمق حرکت‌ها و شعارهای اسلامی است که مردم در حرکت بیدار‌گونه خود آن را سر می‌دهند و قصد تغییر سرنوشت خود را بر اساس الگوهای اسلامی ـ دینی دارند.

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی با تقسیم‌بندی نظام‌های حاکم بر جهان به بحران‌را و کشورهای بحران‌زدا بیان داشت: عده‌ای از کشورها با امنیت و اقتدار واقعی و بدون ترس و واهمه از دیکتاتور‌های دروغین مدعی دموکراسی در صدد بحران‌زدایی از شرایط منطقه و کشورهای همسایه هستند در حالی که برخی قدرت‌های پوشالی نظیر آمریکا و کشورهای اروپایی سعی می‌کنند با بحران‌زایی تحولات را به نفع خود رقم بزنند.

نصیریان‌فر به انتخابات پیش روی ایران به عنوان یک نگاه تحولی و تاثیر‌گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز نظام‌های استبدادی را دچار تحول کرده است برخی نگرش‌های بی‌سرانجامی است که تنها با هدف چپاول‌گری و رفتارهای زور‌مدارانه قصد بهره‌برداری غیر‌صحیح از منابع و اندوخته‌های کشورهای دیگر را دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: انتخابات ایران در روز 12 اسفند امسال که با حضور حداکثری مردم انجام می‌شود به مانند راهپیمایی 22 بهمن حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را ثابت‌تر و قدرت آن را از زوایای مختلف به ویژه مردم‌سالاری دینی آشکار‌تر می‌کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این روز مردم بار دیگر پاسخی روشن به تمام شیطنت‌های اخیر استکبار در ترور دانشمندان هسته‌ای و مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها می‌دهند و ثابت می‌کنند که از پشتیبانی نظام دلسرد و خسته نشده‌اند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول