اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

بیداری اسلامی متاثر از ارزش‌های توحیدی و اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز بیداری اسلامی در دنیا بدون تردید از ارزش‌های توحیدی و اسلامی انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

بیداری اسلامی متاثر از ارزش‌های توحیدی و اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در نشست علماء، فضلا، طلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی مقیم در مشهد مقدس اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و علمی است و با دارا بودن مراکز متعدد دانشگاهی و حوزوی با قدمت زیاد از جایگاه بالایی در این زمینه در کشور برخوردار است.

وی وجود روحانیون و طلاب را موجب فخر و مباهات دانست و تصریح کرد: سابقه تاریخی، درخشان و اندیشه‌های ناب در حوزه‌های علمیه با وظیفه مقدس و رسالت پیامبر گونه‌ای که بر عهده دارند بر هیچ کس پوشیده نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود مجتهدان بزرگ در شهرستان‌های خراسان جنوبی به مزیت این حوزه‌ها افزوده است، گفت: روحانیون همواره در تمشیت امور و هدایت مردم پیش آهنگ و پیشقراول بوده اند و در تثبیت، بقا و ادامه حیات انقلاب اسلامی نیز دارای جایگاه بسیار بالایی هستند و خواهند بود.

رشید امام راحل(ره) را مجدد اسلام ناب دانست و افزود: امام راحل(ره) اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تفکیک کرده و به جهانیان عرضه کردند و امروز بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و جنبش‌های آزادی خواه و عدالت طلب در بسیاری از کشورهای دنیا بدون تردید جلوه های از این تفکر ناب و انقلاب اسلامی ایران است.

وی نقش روحانیون را در تبیین این اندیشه‌های ناب بی بدیل دانست و تصریح کرد: روحانیون نیز در این بیداری اسلامی و تبیین اندیشه های ناب حضرت امام و انقلاب اسلامی نقش و جایگاه فوق العاده مهمی دارند.

وی انقلاب اسلامی را کشتی نجات انسان‌ها دانست و تصریح کرد: امام راحل به‌عنوان سکاندار این کشتی نجات بخش، در پیروزی انقلاب و بر پا داشتن حکومت پابرهنگان و مستضعفان نقش اساسی داشته اند که نه تنها از حافظه ملت ایران بلکه از حافظه دنیا هیچ‌گاه محو نخواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ادامه این رهبری به زعامت پیامبرگونه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی پدیده‌ای بی نظیر و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در دنیا بدون تردید متاثر از ارزش های توحیدی و اسلامی انقلاب اسلامی و مصداق بارز این هدایت و رهبری است که به وسیله ولی فقیه و با حضور پرشور و شعور مردم به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول