اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

جنبش‌‌های اسلامی، استکبار را تحقیر کرد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: جنبش‌های اسلامی و آزادی‌خواهی که در دنیا در حال شکل‌گیری است الگو و حرکت تاثیرگذار در حقارت و به ذلت افتادن استکبار جهانی است.

جنبش‌‌های اسلامی، استکبار را تحقیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سعید واحدی‌زاده صبح امروز در همایش یک سالگی جنبش‌های بیداری اسلامی در اردبیل اظهار داشت: در تمام دنیا مردم فشارها و تحقیر‌های حاکمیت و برخی نظام‌های مزدور صفت را بر نمی‌تابند و از سر ستوه و ناله دست به حرکت‌هایی می‌زنند که نظام استبدادی و سلطه‌گر هرگز برای این رخدادها تعریف و پیش‌بینی قائل نبودند که نظیر این حرکت را در تحولات یک سال اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر حرکت‌ آزادی‌بخش و انقلابی ملت‌ها از شکل و شمایل رفورم و تغییر مقطعی گذشته است و ملت‌های آزادی‌خواه با گرایش‌هایی برگرفته از حرکت ملت ایران نظیر شهادت‌طلبی و عصیان در برابر نظام‌‌های استبدادی و مزدوران آنها سعی می‌کنند به حاکمیت ملی خود استقلال و باور واقعی ببخشند.

این استاد دانشگاه گفت: اگر به اسباب و علل این حرکت‌ها نگاه کنیم ملت‌ها از حاکمیت کشورهای خارجی در سرزمین خود به تنگ آمده و با قطع روابط تلاش می‌کنند کشوری مستقل با ساختار حاکمیتی روشن را شکل دهند که در تحلیل‌های روابط بین‌المللی نیز الگوهایی نظیر شخصیت نهادهای تصمیم‌گیر، نهادهای ملی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد نظر و توجه قرار گرفته است.

واحدی‌زاده بیان داشت: در یک سازه‌انگاری واقعی حرکت ملت‌های آزادی‌خواه و جنبش بیداری اسلامی به پایه اصلاحات واقعی و رسیدن به مرز آزادی و استقلال تبدیل شده که در این بین عده‌ای تلاش می‌کنند آن را انحرافی جلوه دهند.

* بیداری اسلامی تغییر در نگرش‌ها و باورهاست

وی در ادامه به اولین سالگرد جنبش بیداری اسلامی در منطقه و تحلیل درست از این حرکت تاکید کرد و افزود: بیداری اسلامی در حقیقت تغییر در نگرش و باورهای دینی است که در آن حاکمیت الهی مورد پذیرش و قبول مردم قرار گرفته و در این حاکمیت شاهد بسط و گسترش آرمان انسان‌های آزادی‌خواه و حاکمیت افراد صالح هستیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: هرچه از ایام آغازین جنبش بیداری اسلامی می‌گذرد باورها مستحکم‌تر و حرکت‌ها بر اساس آموزه‌های دینی و نگرش‌های مردم‌سالاری دینی گسترش و تعمیق پیدا می‌کند که به یقین این امر خود به اسقاط نظام‌های سلطه و حاکمیت اراده الهی منجر می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول