اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو سال آینده انجام می‌شود

تکمیل زیرساخت‌ پایانه‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های پایانه‌های آذربایجان غربی تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

تکمیل زیرساخت‌ پایانه‌های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بابک طالبی صبح امروز در نشست بررسی مسایل پایانه مرزی خوی و کاپی کوی ترکیه در خوی اظهار داشت: برای تکمیل زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان 300 میلیارد ریال اعتبار طی دو سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با تخصص و پرداخت به موقع این اعتبارات در پنج پایانه مرزی استان امکانات رفاهی و اداری برای رفاه حال مسافران و رانندگان ایجاد می‌شود.

طالبی از جابه‌جایی سالانه بیش از 3 میلیون مسافر در استان گفت: استان آذربایجان غربی با این میزان تردد مسافر و جابه‌جایی کالا مقام اول کشوری را داراست.

این مسئول اضافه کرد: امسال 6 میلیون و 506 هزار تن کالا از پایانه‌های استان در بین 31 استان کشور جابه‌جا شده که این رقم از نظر وزنی با 21.5 درصد رشد و در تعداد مسافر با 16.5 درصد رشد برخوردار بوده و رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه پدیده قاچاق کالا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: قاچاق کالا یکی از مولفه های مهم فساد اقتصادی است و سبب هدرروی منابع ملی، کاهش سرمایه‌گذاری و تضعیف زمینه‌های تولید می‌شود از این رو این مبارزه با این پدیده شوم در استان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار خوی نیز در ادامه این نشست از تردد بیش از 100 هزار مسافر از طریق مرز رازی و کاپی کوی ترکیه خبر داد و تصریح کرد: این میزان تردد مسافر از آغاز گشایش این مرز بوده است.

غلامحسین عماری ادامه داد: با توجه به افزایش تردد مسافر از طریق این مرز در ماه‌های گذشته ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای مسافران و رانندگان ضروری است که تصمیمات لازم در این زمینه برای ایجاد امکانات و راحتی مسافران ورودی و خروجی اتخاذ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان خوی به عنوان یکی از شهرهای مهم مرزی کشور جایگاه ویژه‌ای در مسیر شاهراه‌های ارتباطی ایران در تجارت کالا داشته است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول