اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز - 1

آغاز پیش‌فروش بلیت نوروزی پایانه‌های مازندران از امروز

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی واحد‌های حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از امروز به مدت یک هفته خبر داد.

آغاز پیش‌فروش بلیت نوروزی پایانه‌های مازندران از امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری مجیدرضا نصرالله‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نوروزی اداره کل حمل و نقل پایانه‌های مازندران بیان داشت: این طرح از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 91 ادامه داد.

وی با اشاره به نصب بنر پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی خاطرنشان کرد تمام شرکت‌های حمل و نقل مازندران ملزم شدند از امروز به مدت یک هفته بلیت‌های نوروزی خود را پیش‌فروش کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران یادآور شد بعد از اعلام اینترنتی (به مدت یک هفته) پیش‌فروش مستقیم و حضوری مسافرت‌های درون استانی در شرکت‌های حمل و نقل مازندران آغاز می‌شود.

نصرالله‌نژاد با اعلام اینکه مسافران از اول اسفندماه می‌توانند خرید بلیت به صورت حضوری داشته باشند بیان داشت: دفاتر فروش در مناطق شهرستانی مازندران نیز برای پیش‌فروش بلیت نوروزی آماده هستند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اعلام فعالیت 7 هزار و 100 دستگاه مینی‌بوس، اتوبوس و سواری در استان مازندران برای خدمات حمل و نقل نوروزی تصریح کرد: به تمام شرکت‌ها ابلاغ شده که انجام سرویس‌های دربستی از 25 اسفند تا اول فروردین نود و در مرحله دوم از 12 فروردین 91 تا 15 فروردین 91 ممنوع است.

وی با اشاره به استقبال جوانان و خانواده‌های مازندرانی از کاروان راهیان نور در ایام نوروز تصریح کرد:‌ 40 هزار سهمیه متعلق به کاروان نور مازندران در نوروز 91 است که قرار شد از سرویس‌های مازاد حمل و نقل مازندران برای خدمات‌رسانی استفاده شود. همچنین در ایام پیک سفر تاکید کردیم که مسافرت‌های کاروان راهیان نور نداشته باشیم.

نصرالله‌نژاد با تاکید بر اینکه از خودروهای داخل شهری برای مسافرت‌های بین‌شهری استفاده نمی‌شود اضافه کرد: به این خودروها به هیچ عنوان صورت وضعیت مسافران داده نمی‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از آمادگی 131 شرکت باربری برای ارائه خدمات نوروزی در سال جاری خبر داد و افزود: واحدهای پذیرایی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه این شرکت‌ها در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه نرخ بلیت‌های نوروزی از 25 اسفندماه به مانند سال‌های گذشته تا 15 فروردین با 20 درصد افزایش روبرو خواهد بود خاطرنشان کرد: نرخ بلیت‌ها بعد از 15 فروردین به قیمت سال 90 برمی‌گردد.

این مسئول یادآور شد: در بخش کرایه مینی‌بوس‌ها پیشنهاد دادیم که برای سال 91 با افزایشی چند درصدی مواجه باشیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌‌ای مازندران با اشاره به اینکه در ایام پیک سفر 50 نفر از پرسنل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در کشیک هستند از اعلام آمادگی شرکت‌های حمل و نقلی برای ارائه بهتر حمل و نقل نوروزی خبر داد.

وی با اعلام اینکه بیستمین مجتمع خدمات رفاهی مازندران بهره‌برداری شد اظهار داشت: سعی می‌کنیم تعداد این مجتمع‌ها را تا پایان امسال به 22 مجتمع رفاهی برسانیم.

نصرالله‌نژاد با اشاره به اینکه مساحت این مجتمع‌ها شامل 7 هزار متر مربع فضای جغرافیایی است بیان داشت برای خودروها در این مجتمع‌ها امکانات CNG، پمپ بنزین، کارواش و خدمات فنی خودرو تعبیه شده و برای مسافران نیز رستوران، سوپرمارکت و هتل برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در ایام پیک سفر جابه‌جایی محموله‌های بزرگ ترافیکی ممنوع است از ارائه خدمات خودرویی توسط صد دستگاه وانت‌بار با هدف امداد خودرویی در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران ادامه داد: تلاش این بخش بر این است که خدمات رسانی در محورهای کوهستانی در اولویت قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی گشت نامحصوص حمل و نقل و پایانه‌های استان را کمک پلیس راه مازندران خبر داد و گفت: شماره پیامک 3000143 آماده دریافت هرگونه شکایت و پیشنهاد و انتقاد از سوی مسافران نوروزی است.

نصرالله‌نژاد با اعلام شماره تلفن 3248002 و 3408390 با پیش‌شماره 0151 برای ارتباط مسافران نوروزی با مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: تمام امکانات حمل و نقل استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مهیا است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به اینکه نوسازی خودروهای مینی‌بوس، باری و سواری توسط این اداره کل در حال انجام است، گفت: در بخش مینی‌بوس به متقاضیان واجد شرایط این بخش به ازای خروج یک خودرو فرسوده 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره چهار درصد و 8 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

این مسئول درباره کمک دولت به نوسازی خودروهای باری اذعان داشت در این بخش به خودروهای بالای 35 سال کارکرد 80 میلیون تومان تسهیلات با هدف نوسازی پرداخت می‌شود.

وی در پایان مبلغ تسهیلات خودروهای سواری را نیز 8 میلیون تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول