اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر:

حضور حداکثری و موفقیت اصولگرایان اولویت‌های مهم ماست

خبرگزاری فارس: دبیر جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر گفت: تشویق برای حضور حداکثری در انتخابات و پیروزی گزینه‌های جبهه متحد اصولگرایان بوشهر اولویت ما در انتخابات مجلس است.

حضور حداکثری و موفقیت اصولگرایان اولویت‌های مهم ماست

قاسم برجویی‌فرد در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بوشهر به تشریح وضعیت انتخابات در استان بوشهر پرداخت. آنچه در پی می‌آید متن این گفت‌وگو است.

فارس: جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر از چه زمانی شکل گرفت؟

برجویی‌فرد: شکل‌گیری جبهه متحد اصولگرایان از بیش از یکسال گذشته بر اساس رویکردهای خاص این جبهه در کل کشور شکل گرفت.

بعد از تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در تهران این جبهه در استان‌ها نیز تشکیل شد و استان بوشهر نیز از این قاعده مستثنی نبود و افرادی برای حضور در این جبهه انتخاب شدند.

فارس: نحوه انتخاب افراد در جبهه متحد اصولگرایان چطور بود؟

برجویی فرد: انتخاب افراد بر اساس داوری و فعالیت امور اجرایی بود و بررسی صلاحیت‌ها در سه مرحله صورت گرفت و بعد از این مراحل افرادی به عنوان کاندیداهای اصلح جبهه متحد اصولگرایان انتخاب شدند.

فارس: چه معیارهایی برای انتخاب گزینه‌های مورد نظر در جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر داشتید؟

برجویی‌فرد: در دستورالعمل‌هایی که از تهران به ما اعلام شده بود اهداف جبهه متحد این بود که با استفاده از نظر نخبگان، علما، روحانیت، اساتید دانشگاهی و افکار عمومی مردم افرادی مشروع و مقبول انتخاب شوند.

ابتدا لیست افرادی که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند را از فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابی گرفتیم بعد از آن گزینه‌های مورد نظر که به جریان اصولگرایی نزدیک بودند را در مرحله نخست انتخاب کردیم.

* 18 اصولگرا در مرحله اول در انتخابات ثبت‌نام کردند

فارس: چند نفر از افراد ثبت‌نام کننده در انتخابات اصولگرا بودند؟

برجویی‌فرد: با بررسی‌های انجام شده و تعاریفی که از اصولگرایی داشتیم در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم شش نفر، حوزه دشتستان چهار نفر، دشتی و تنگستان پنج نفر و دیر، کنگان و جم نیز 3 نفر و در مجموع 18 نفر در لیست اولیه قرار گرفتند.

فارس: چه روندی را برای انتخاب گزینه‌های نهایی جبهه متحد اصولگرایان در استان بوشهر طی کردید؟

برجویی‌فرد: قرار شد افراد بر اساس مسائل اعتقادی، سیاسی، کارآمدی و نظرسنجی مردمی برای ما مطرح شوند هر چند از این افراد انتخاب شده در مرحله اول شاید در گفتار به نفع اصولگرایی صحبت می‌کردند اما در عملکرد آن‌ها مسائل دیگری از جمله فتنه، فساد و انحراف نیز دیده می‌شد که بالطبع این افراد از لیست ما خارج می‌شدند.

همچنین دیگر گزینه‌ها نیز بر همین اساس بررسی شده و نمراتی به آنان داده می‌شد که به این ترتیب افرادی که نمرات بهتری گرفتند وارد مرحله سوم شدند.

مرحله بعدی ما برای انتخابات گزینه‌های جبهه متحد نظرسنجی و افکارسنجی بود.

فارس: چه گزینه‌هایی برای جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر انتخاب شدند؟

برجویی‌فرد: پس از طی مراحل مختلف چهار نفر برای لیست اصولگرایان استان بوشهر انتخاب شدند و بعد از هشت جلسه بین هیئت‌های اجرایی اصولگرایان، بدون رای مخالف و متفق‌القول به گزینه‌هایی که بیشترین امتیاز را آورده بودند رای دادند.

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم دکتر عبدالکریم جمیری، حوزه دشستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد، حوزه دشتی و تنگستان غلامحسین پولادی و در حوزه کنگان، دیر و جم نیز حجت‌الاسلام موسی احمدی به عنوان گزینه‌های جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر انتخاب شدند.

فارس: چرا لیست اصولگرایان استان بوشهر خیلی زودتر از سایر استان‌ها تکمیل شد؟

برجویی‌فرد: در دو حوزه انتخاباتی استان کسانی کاندیدای حضور در جبهه متحد اصولگرایان بودند که دوره قبل نیز به عنوان لیست جبهه متحد حضور داشتند و در برخی حوزه‌ها نیز نمره‌ها به گونه‌ای بود که تنها یک نفر صلاحیت حضور در جمع اصولگرایان را داشت و این امر تصمیم را برای ما راحت‌تر می‌کرد و اختلافی برای انتخاب افراد به وجود نیامد.

دلیل دیگر این بود که در دوره‌های قبلی کاندیدهای اصولگرایان خیلی دیر اعلام شدند و اقبال و شناخت عمومی نسبت به آنان کم می‌شد به همین خاطر تصمیم گرفتیم لیست را زود اعلام کنیم.

فارس: پیش‌بینی شما از انتخابات 12 اسفندماه چیست؟

برجویی‌فرد: با توجه به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حساس فعلی کشور و نقش ایران در بیداری اسلامی، ملت ایران حضوری پرشور در انتخابات داشته و دشمن را مایوس خواهند کرد.

ضمن اینکه فضای انتخابات در کشور نیز فضایی رقابتی بوده و طیف‌های مختلف رقابت خوبی با هم خواهند داشت.

فارس: ارزیابی شما از درصد موفقیت جبهه متحد اصولگرایان استان بوشهر در انتخابات چیست؟

برجویی‌فرد: جبهه متحد اصولگرایان بر اساس تکلیف و نقشی که در مقابل انقلاب و جریان بیداری اسلامی داشته وارد عرصه انتخابات شده و این دوره نخستین دوره‌ای است که روحانیت به صورت عملیاتی وارد انتخابات شده و جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به صورت اجرایی وارد انتخابات شده است.

با توجه به حضور این دو طیف مهم در کشور و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته جبهه متحد اصولگرایان از اقبال خوبی در انتخابات برخوردار است.

اولویت نخست ما در انتخابات تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و سپس پیروزی کاندیدهای انتخاب شده برای اصولگرایان است.

با توجه به فرآیند جبهه متحد برای انتخابات، بالطبع جامعه به لیست اصولگرایان اقبال بیشتری نسبت به سایر لیست‌های انتخاباتی نشان خواهد داد.

تاکید می‌کنم حضور حداکثری و پیروزی جبهه متحد اصولگرایان اولویت‌های مهم ما در انتخابات مجلس است.

................................

گفت‌وگو از: ایمان ندومی

................................

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول