اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

رشد علمی کشور 13 برابر متوسط جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود نشان می‌دهند که رشد علمی کشور طی سال‌های اخیر 13 برابر متوسط جهانی است.

رشد علمی کشور 13 برابر متوسط جهانی است

جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این در حالی است که جوانان ما از نظر فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته در بسیاری از موارد گوی سبقت را از کشورهای پیشرفته ربوده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ما این افتخار را داریم که در بسیاری از علوم جدید از قبیل نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در بین تمام کشورهای جهان پیشتاز بوده و رتبه دوم منطقه را در زمینه تولیدات علمی از آن خود کرده‌ایم.

وی با ذکر این مطلب که قرار بود بر مبنای برنامه توسعه در سال 1404 رتبه دوم منطقه را کسب نماییم خاطر نشان ساخت: با تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی دقیق در حال حاضر 15 سال از برنامه‌های توسعه‌ای موجود جلوتر هستیم و این نشان از اقتدار علمی جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که 5/3 درصد این دانشجویان در استان کردستان مشغول تحصیل هستند.

امینی با ذکر این مطلب که آمار دانشجویان استان کردستان نسبت به کل کشور طی برنامه‌ریزی انجام شده تا چند سال آینده به 5 درصد می‌رسد افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که در دستور کاری مسئولین و برنامه‌ریزان آموزش عالی کشور برای بالا رفتن کیفیت آموزش‌های علمی قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر این اساس تا پایان سال 1393 که برنامه پنجم توسعه به پایان می‌رسد هر استادیار باید یک دانشجوی دکتری را تربیت نماید.

رئیس دانشگاه کردستان در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان ساخت: به حول و قوه الهی و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، خوشبختانه دانشگاه کردستان در زمینه ارائه خدمات مناسب در حوزه خدمات آموزشی مورد تقدیر وزارتخانه قرار گرفته است که این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح علمی دانشجویان باشد.

وی افزود: بر این اساس طبق ارزیابی‌های صورت گرفته توسط اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از سامانه خدمات آموزشی دانشگاه، دانشگاه کردستان در سطح (خوب ) ارزیابی شده و این امر مورد تقدیر و تشویق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین اساس آمارهای وب‌سایت http://www.webometrics.info که متولی ارائه رتبه‌بندی علمی 12 هزار وب‌سایت دانشگاهی برتر دنیا در رابطه با حضور در اینترنت و وب‌ است، رتبه کنونی دانشگاه کردستان از لحاظ وب در دنیا 6820 اعلام شده که نسبت به 6 ماه گذشته افزایش 855 پله‌ای را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول