اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

شعرا و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی برای نام‌گزینی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: باید از توانایی شعرا و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی صحیح در نام‌گزینی در استان استفاده شود.

شعرا و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی برای نام‌گزینی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری عصر امروز در نخستین همایش مهندسی نام‌گزینی با هدف ترویج نام‌های اسلامی و ایرانی در جامعه و بررسی تأثیر روحی روانی آن بر فرد و جامعه در اهواز اظهار داشت: ما در استان شعرای زیادی داریم و می‌توانیم از شعرا و روزنامه‌نگاران برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی استفاده کنیم.

وی افزود: مبارزه با خرافات یکی از بهترین خدماتی است که می‌توانیم به مردم بکنیم و حتی پیامبر اکرم هم با خرافات مبارزه می‌کرد.

هم‌چنین دبیر همایش مهندسی نام‌گزینی نیز در ادامه این مراسم به روش‌های تغییر نام اشاره کرد و گفت: دو روش برای تغییر نام وجود دارد، نخست اینکه افراد می‌توانند نام خود و نام جدید را در هیئت حل اختلاف مطرح ‌کنند، که در سال 90 یک هزار و 407 مورد نام را به نام‌های نیک تغییر دادیم.

مصطفی امانی‌پور افزود: روش دیگر تغییر نام، آوردن حکم از دادگاه برای تعویض نام است و ما هم سعی می‌کنیم که سخت‌گیری نکنیم تا موضوع به دادگاه تجدید نظر کشیده نشود.

گفتنی است، در این همایش 20 مقاله ارائه شد که مقاله دکتر خیریه عچرش به عنوان مقاله برگزیده شناخته شد و از ایشان و افراد دیگری که در این همایش مقاله ارائه کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ر30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول