اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته در اصفهان

اختتامیه‌ فیلم فجر بدون برگزیده‌ها و تجلیل‌ شدگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: شب گذشته در استان اصفهان اختتامیه سومین جشنواره فیلم فجر این استان برگزار شد، که بیشتر برگزیده‌ها و تجلیل‌ شدگان فیلم‌ها در این مراسم حضور نداشتند.

اختتامیه‌ فیلم فجر بدون برگزیده‌ها و تجلیل‌ شدگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هم‌زمان با سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تهران در 9 استان دیگر نیز این جشنواره برگزار شد که در استان اصفهان از 17 تا 24 بهمن سال با پخش 20 فیلم از فیلم‌های جشنواره یکی از بهترین برگزار کننده‌ها بود.

سومین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان در سه سینمای این استان در سه سانس از این پنج روز میزبان مردم فرهنگ‌دوست استان اصفهان بود و روز پایانی برای برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان اختصاص داده شد.

شب گذشته مراسم اختتامیه سومین دوره از جشنواره فیلم فجر استان اصفهان در سینما ساحل برگزار شد، اینکه برنامه‌ای با تأخیر نیم ساعته آغاز شود برای بیشتر تماشاچیان مسئله‌ای عادی بود و جای بحث چندانی ندارد، اما اینکه دوباره برای اجرای یک برنامه دو ساعته در این استان مجری از تهران آورده شود کمی جای تأمل دارد.

حال به اجرای خوب محمد سلوکی که در دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان حضور داشتند، شکی نیست، اما مشخص نیست به چه دلیل مجری در ابتدای برنامه به ذکر خاطره‌ها و اینکه در اصل اصفهانی است، پرداخت.

پس از تأخیر طولانی مدت در آغاز برنامه و پخش کلیپ‌هایی از این چند روز برگزاری جشنواره در استان اصفهان و نشان دادن شور و اشتیاق مردم، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تشکر فراوان از عوامل اجرایی و اینکه در سال‌ جاری برگزاری جشنواره از نظم و انضباط خوبی برخوردار بوده، گفت: استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر اصفهان ما را به هدفمان که پر بیننده بودن سینماها بود، رساند.

وی با اشاره به اینکه سینما پایه‌گذار نیازهای رو به افزون انسان‌ها است، تأکید کرد: سینما را نباید به صرف یک مکان رفاهی و تفریحی نگاه کرد بلکه به عنوان معلمی انسان‌ساز است که بنیاد عواطف و نیازهای انسانی در آن تأمین می‌شود.

مختاری با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان هم‌زمان با تهران تصریح کرد: با گریزی به دو دوره گذشته جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان به این نتیجه می‌رسیم که اصفهان به سال گذشته با تجربه‌تر شده‌ایم و از نظر کمی و کیفی به جایگاه بالایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه سومین دوره جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان با استقبال بی‌نظیر مردم رو به رو شده است، افزود: این استقبال به حدی خوب بود که برخی از فیلم‌ها در سانس‌های به غیر از ساعت‌های از قبل مشخص شده باز اکران شد.

در ادامه این مراسم محمود زنده‌نام مدیر امور استان‌های سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بیان اینکه اصفهان در زمینه‌هایی مانند هنر، سیاست و اقتصاد نگاه خاصی دارد به طوری که دیدگاه هنرمندان و خبرگان اصفهانی همواره مورد توجه پایتخت‌نشینان و مسئولان وزارت ارشاد بوده است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که استان اصفهان سه دوره از جشنواره را طی کرده است وسعت و عظمت چنین مراسمی باید بیشتر از این باشد چرا که تاکنون این شهر برگزار کننده چندین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بوده است.

زنده‌نام با بیان این مطلب اضافه کرد: استان اصفهان توان بالایی در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی دارد، چرا که مهد فرهنگ و هنر عظیمی است.

وی استقبال مردم اصفهان از جشنواره فیلم فجر در این استان را خوب ارزیابی و تأکید کرد: اصفهان بخشی از پاره‌تن ملت اسلامی است و تاکنون بارها توان خود را در زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی ثابت کرده است.

پس از سخنرانی‌های انجام شده نوبت به اجرای گروه موسیقی ناسوت که با سازهای سنتی و مدرن لحظات شادی را برای تماشاچیان فراهم کردند، رسید.

در ادامه این مراسم با دعوت از رضا رویگری، اصغر مختاری، حمید ندیمی و محمود زنده‌نام برای دادن جوایز به روی سن ابتدا از شیرین یزدان‌بخش، غلامرضا آزادی، رسول پاکدل و علی لطفی تجلیل شد که این بزرگواران با حضور خود در این مراسم رونق بیشتری دادند.

با خواندن بیانیه هیئت داوران به برگزیده‌هایی از طرف مردم و مسئولان این استان برای فیلم‌هایی که در این استان به نمایش گذاشته شده بود، لوح‌های تقدیری اهداء شد، با وجودی که هیچ کدام از این برگزیده‌ها در مراسم حضور نداشتند و به نمایندگان آنها تحویل داده شد.

مشخص نبود در این برنامه کنداکتوری یا همان "زمان برنامه‌ها" که دست مجری بود مشکل داشت یا که اصولی تهیه نشده بود که پس از اینکه اهداء کنندگان جوایز از سن پایین می‌رفتند به مجری گوش زد می‌شد چیزی را فراموش کردند و مجدداً برمی‌گشتند.

با تمامی زحمت‌هایی که در این چند روز تمام عوامل اجرایی کشیده بودند، جا داشت تعدادی از عوامل این فیلم‌ها به احترام مردم اصفهان و مسئولانی که کار آنها را دیده و برای آنها دست‌کم لوحی تهیه کرده بودند یک ساعتی را در این برنامه حضور پیدا می‌کردند، تا شعارهای همیشگی که "ما هر چه داریم از مردم است" را ثابت می‌کردند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول