اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هم پایان یافت

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 16 تا 26 بهمن‌ماه امسال برگزار شد، جشنواره‌ای که همگان در انتظار ارتقای کیفیت آن بودند اما...

نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 16 بهمن‌ماه امسال با نمایش 21 فیلم بلند از بخش مسابقه سودای سیمرغ برگزار شد، جشنواره‌ای که به عقیده کارشناسان به رشدی از بالندگی خود در 9 سالگی رسیده بود.

بهمن‌ماه که می‌شود در کنار تمام خاطرات زیبا و ماندگار از پیروزی انقلابمان اما در گوشه و کنار، جشنواره‌های بزرگ کشور نیز برگزار می‌شود از تئاتر تا فیلم و موسیقی و همه از نوع فجر!

ما خاطره‌ها داریم، یک نوستالژی از فجر، یک دلبستگی، دلبسته شدیم که شده حتی یک فیلم هم تماشا کنیم.

شده حتی در میان انبوه جمعیت روی سکوها،‌ راه‌رو، یا اگر صندلی پیدا شد، ‌بنشینیم و فیلم کارگردان و بازیگر مورد علاقه خود را ببینیم.

اما مشهدی‌ها که 9 سال است هرساله بلیط به دست و کارت به دست به سینماها می‌روند امسال شاهد اتفاقات عجیب‌تری بودند.

بلیت‌ها ارزان شد

بنا بر اعلام دبیر نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، قیمت بلیت‌‌های نهمین فجر به 1500 تومان رسید و سهم دبیرخانه از درآمد بلیت‌‌ها حذف شد، این سرآغاز اتفاق مبارکی در این دوره از جشنواره بود هر چند به بهانه همین ارزانی صف طویل سینماها پاسخ‌گوی حجم انبوه مردم نبود.

دلخوش بودیم به سینمای اصحاب رسانه، ‌سینمایی که در تالار سینمایی شهید اصغرزاده برای اهالی هنر هفتم و رسانه‌ها در نظر گرفته شد، هر چند پشت درب بسته حتی رسانه‌ها نیز نمی‌توانستند فیلم را نظاره‌گر باشند و ...

این سینمای جدید نیز دستخوش قطع و وصل اکران‌ها در نیمه‌های فیلم قرار گرفت و این تنها پلانی از نقص در برگزاری جشنواره بود.

جشنواره‌ای که امسال به دنبال دبیرخانه و روابط عمومی گسترده بودیم که آن هم پوچ شد!

هیجان مردم برای نمایش فیلم‌های جشنواره آنقدر دلنشین بود که به این امر واقفیم که دبیرخانه فجر تهران شاید مانع از اکران مجدد و دوباره فیلم‌های درخواستی مردم برای سیانس آخر شب شد.

اختتامیه نهمین فجر مشهد هم برگزار شد، اختتامیه‌ای که رنگ و بو و عطر دفاع از میهنمان گرفت، میشد نظاره‌گر اشک گوشه چشم میهمانان جشنواره بود، میهمانانی که در فضای پخش کلیپ از دفاع مقدس و خاطرات جواد اردکانی و سعید سهیلی که عاشقانه بیان شد، در گوشه چشم پیدا کرد.

فجر این‌بار به مشهد آمد، همان فجری که هر ساله منتظر قدومش بر پرده سینماهای شهرمان هستیم اما کاش سال آینده این فرزند 10 ساله توانمندتر از گذشته بر پرده سینماهای شهرمان بدرخشد.

ما نیز امیدواریم... 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول