اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اداره‌کل ارشاد خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت گسترده ارشاد در محتواسازی بازی‌های رایانه‌ای

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت گسترده‌ای در راستای محتواسازی برای بازی‌های رایانه‌ای که مورد استقبال زیاد نوجوانان و جوانان است، انجام می‌دهد.

فعالیت گسترده ارشاد در محتواسازی بازی‌های رایانه‌ای

محمدحسین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نقشی در محتواسازی در فضای سایبری ایفا می‌کند، اظهار داشت: فعالیت گسترده‌ای در این زمینه آغاز شده که با توجه به حضور گسترده دشمن در این عرصه نیاز به کار بیشتری احساس می‌شود.

*طراحی بازی‌های رایانه‌ای با محتوای داستان‌های ملی و دینی

وی افزود: قریب به دو سال از فعالیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد و تاکنون بازی‌های رایانه‌ای متعددی با محتوای داستا‌ن‌های ملی و دینی در این مجموعه برای جوانان و نوجوانان طراحی شده است.

قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: امروز کشور ما در این زمینه نیاز زیادی دارد تا بازی‌های خارجی که بیشتر تبلیغ فرهنگ بیگانه و خشونت است کمتر مورد استفاده قرار گیرد و این بازی‌ها جایگزین آن شود، تا ضمن سرگرمی فرد، پیام‌های مثبتی را نیز انتقال دهد.

*بضاعت چندانی برای محتواسازی در فضای سایبری در استان‌ها وجود ندارد

جعفری اظهار داشت: محتواسازی برنامه‌ها در فضای سایبری در سطح کلان کشور انجام می‌شود و در استان‌ها بضاعت چندانی در این زمینه وجود ندارد البته برخی از استان‌ها اخیراً در این زمینه نیز فعال شده‌اند.

وی تصریح کرد: محتواسازی فرهنگی جزو وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا با تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای در این زمینه فعالیت کند و نتایج مثبتی را نیز به دست آورد.

*پیش‌بینی 100 میلیون تومان بن خرید برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در بیرجند آغاز به کار کرده است و برای کمک به خرید مردم و حمایت از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بن‌هایی به مبلغ 100 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

جعفری ادامه داد: کلیه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف قابل ارائه است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول