محمدحسین جعفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بیرجند در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نقشی در محتواسازی در فضای سایبری ایفا میکند، اظهار داشت: فعالیت گستردهای در این زمینه آغاز شده که با توجه به حضور گسترده دشمن در این عرصه نیاز به کار بیشتری احساس میشود.
*طراحی بازیهای رایانهای با محتوای داستانهای ملی و دینی
وی افزود: قریب به دو سال از فعالیت بنیاد ملی بازیهای رایانهای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میگذرد و تاکنون بازیهای رایانهای متعددی با محتوای داستانهای ملی و دینی در این مجموعه برای جوانان و نوجوانان طراحی شده است.
قائممقام ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسانجنوبی ادامه داد: امروز کشور ما در این زمینه نیاز زیادی دارد تا بازیهای خارجی که بیشتر تبلیغ فرهنگ بیگانه و خشونت است کمتر مورد استفاده قرار گیرد و این بازیها جایگزین آن شود، تا ضمن سرگرمی فرد، پیامهای مثبتی را نیز انتقال دهد.
*بضاعت چندانی برای محتواسازی در فضای سایبری در استانها وجود ندارد
جعفری اظهار داشت: محتواسازی برنامهها در فضای سایبری در سطح کلان کشور انجام میشود و در استانها بضاعت چندانی در این زمینه وجود ندارد البته برخی از استانها اخیراً در این زمینه نیز فعال شدهاند.
وی تصریح کرد: محتواسازی فرهنگی جزو وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا با تولید نرمافزارهای چندرسانهای در این زمینه فعالیت کند و نتایج مثبتی را نیز به دست آورد.
*پیشبینی 100 میلیون تومان بن خرید برای نمایشگاه رسانههای دیجیتال
قائممقام ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسانجنوبی افزود: در حال حاضر نمایشگاه رسانههای دیجیتال در بیرجند آغاز به کار کرده است و برای کمک به خرید مردم و حمایت از شرکتهای حاضر در این نمایشگاه بنهایی به مبلغ 100 میلیون تومان پیشبینی شده است.
جعفری ادامه داد: کلیه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف قابل ارائه است.
انتهای پیام/ح20/ط4000