اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتشار کتاب اقتدار فرهنگی هر جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی هنرها از علم کتاب سرچشمه می‌گیرد و انتشار کتاب اقتدار فرهنگی هر جامعه به حساب می‌آید.

انتشار کتاب اقتدار فرهنگی هر جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بهمن دری صبح امروز در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در نمایشگاه بین‌المللی زاهدان اظهار داشت: انتظار داریم در نمایشگاه کتاب، کتاب‌هایی ارائه شود که بتوانند در جملات کوتاه بهترین مفاهیم را عرضه کنند.

وی در ادامه به سه واژه که ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند، اشاره کرد و گفت: تبادل فرهنگی، وارونگی فرهنگی و تهاجم فرهنگی ارتباط تنگاتنگی در تعاریف با هم دارند که باید نکات مثبت فرهنگ را دریافت و نکات منفی و غیرقابل توجیه را به حاشیه راند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتاب یک ابزار ماندگار و کارآمد بوده که در برابر ابزارهای نوین هنوز جایگاه خود را در جامعه حفظ کرده و ابزاری مهم و تأثیرگذار است که به صورت بلندمدت ثمرات آن در جامعه دیده می‌شود.

وی افزود: اگر کشوری دارای اقتدار اقتصادی و اجتماعی باشد اما از اقتدار فرهنگی برخوردار نباشد آن کشور با فروپاشی رو به رو می‌شود.

دری گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در راستای تبادل فرهنگی بوده و کتاب ابزار ماندگار دوران است.

وی با بیان اینکه کتاب ایجاد زایش می‌کند، گفت: این امر نقاط ضعف و قوت این ابزار فرهنگی محسوب شده که اگر فضای کتاب مرجع رعایت نشود یک دروغ کوچک به دروغ بزرگ مبدل می‌شود.

دری به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فلسفه وجودی کتاب اشاره کرد و افزود: کتاب مؤثرترین و کارآمدترین ابزار رسانه‌ای بوده که مفاهیم انقلاب را به جهانیان معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برگزاری 14 نمایشگاه کتاب در سیستان و بلوچستان افتخاری که بر پیشانی این استان حک شده است.

دری ادامه داد: 80 درصد نمایشگاه‌های کتاب در قالب نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس، کودک و نوجوان و غیره.. در طی پنچ سال گذشته برپا شده است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه اهداف مشترک استراتژی و راهبرد مشخص دارد، تأکید کرد: باید به هنگام برپایی نمایشگاه کتاب به خروجی آن توجه کرد تا عیب‌ها برطرف و محاسن آن تقویت شود.

دری گفت: اکنون کتابخانه باز و کتاب فروشی‌های مجازی و نمایشگاه‌های دائمی کتاب جایگزین کتابخانه‌ها شده است.

انت‌های پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول