اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

سومین نمایشگاه یاد یار مهربان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سومین نمایشگاه یاد یار مهربان استان قم از 29بهمن تا 4 اسفند برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه یاد یار مهربان افتتاح می‌شود

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به افزایش 120 درصدی در بودجه نمایشگاه یاد یار مهربان امسال اظهار داشت: این نمایشگاه از 29 بهمن ‌ماه تا 4 اسفند در سالن مدرسه امام صادق(ع) توسط اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برقرار شده، به شرط آمده شدن امکانات توسط اداره آموزش و پرورش یا استانداری هر استان، همه ساله در تمام استان‌ها قابل اجراست.

معاون فرهنگی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: به عبارت دیگر در صورت تامین اعتبار توسط اداره آموزش و پرورش یا استانداری هر استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به همان میزان اعتبار را برای خرید کتاب در نظر می‌گیرد.

وی گفت: در استان قم 3 میلیارد ریال توسط آموزش و پرورش و استانداری برای نمایشگاه کتاب استان قم در نظر گرفته شده که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز به همین میزان در این امر مشارکت خواهد کرد، بنابراین سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه 6 میلیارد ریال است.

موسوی‌نژادیان ابراز داشت: منظور از برگزاری این نمایشگاه تجهیز کتابخانه‌های مدارس و کمک به تامین کتب مورد نیاز دانش‌آموزان در مدارس است.

وی اضافه کرد: تدارک و برنامه‌ریزی این نمایشگاه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم انجام شده و سهمیه‌های مدارس توسط آموزش و پرورش استان تعیین می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بن‌ها بین مدارس توزیع شده و مدیران مدارس یا نمایندگان آنها با حضور در محل برگزاری نمایشگاه می‌توانند نسبت به خرید کتب مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه انتخاب موضوعات و عناوین کتاب‌ها با نظر کارشناسان آموزش و پرورش است، تا دقیقا با نیازهای دانش‌آموزان مطابقت داشته باشد.

موسوی‌نژادیان ادامه داد: علاوه بر تخفیف ویژه‌ای که برای مدارس در نظر گفته شده است، امسال نیز مانند سال گذشته برنامه اهدای کتاب به مدارس را داریم.

وی افزود: سال گذشته 140 هزار جلد کتاب از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مدارس اهدا شد که هر مدرسه 100 جلد سهمیه داشته است.

معاون فرهنگی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در سال جاری این عدد به 210 هزار جلد کتاب رسید که هر مدرسه 140 جلد کتاب از این طرح سهم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در زمینه تجهیز کتابخانه مدارس پیشتاز است، یادآور شد: کتاب‌های اهدایی به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار خواهند گفت که امیدواریم این موضوع سبب ایجاد تحول در عرصه کتابخوانی دانش‌آموزان شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول