اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز:

درخواست 6 ضامن برای وام مسکن روستایی غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز مشروط کردن اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به معرفی شش ضامن غیرقانونی دانست.

درخواست 6 ضامن برای وام مسکن روستایی غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در همایش طرح ویژه مسکن روستایی در مورد مشروط کردن اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به معرفی شش ضامن، توسط تعدادی از بانک‌های عامل اظهار کرد: این مسئله غیرقانونی است و به صورت قانونی پیگیری می‌شود.
وی افزود: در گذشته به روستاهای شهرستان اهواز بی‌توجهی می‌شد و  این روستاها در مقایسه با سایر روستاهای استان با عقب‌ماندگی مواجه شدند، اما در چند سال اخیر وضعیت این روستاها از جمله در آب روستایی، جاده، گاز و فضای آموزشی بهتر شده، البته این اقدامات کافی نیست و هنوز تا وضع مطلوب فاصله است.
فدعمی عنوان کرد: روستاهایی در شهرستان اهواز وجود دارد که حدود 25 هزار نفر جمعیت داشته و با بسیاری از شهرهای استان برابری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال 12 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبار شهرستان به روستاها اختصاص یافت.
فرماندار اهواز هم‌چنین با اشاره به اینکه شهرستان اهواز تمام سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی خود را جذب کرده،‌ افزود: حدود 6 هزار واحد روستایی در اهواز در حال مقاوم‌سازی هستند، این در حالیست که با توجه به جمعیت بالای روستاهای این شهرستان این تعداد سهمیه کافی نیست.
وی با اشاره به جمعیت و تعداد روستاهای اهواز، تصریح کرد: با وجود درخواست اختصاص سهمیه جدید از سهمیه‌های شناور و جذب نشده سایر شهرستان ها و استان ها، اما این مسئله محقق نشد.
فدعمی در ادامه در مورد انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: اجرای قانون و حضور حداکثری مردم هدف مجریان انتخابات است و دهیاران باید برای برگزاری صحیح این انتخابات تلاش کنند.
 
* 30 دهیاری جدید در اهواز
بخشدار مرکزی اهواز نیز در این نشست از تاسیس بیش از 30 دهیاری جدید در شهرستان اهواز و در آینده نزدیک خبر داد.
حمید دسمی با اشاره به اینکه اهواز 371 روستا، 120 شورا و 102 دهیاری دارد گفت: پرونده بیش از 30 دهیاری جدید در مرحله تصویب در این شهرستان است.
وی جمعیت،‌ وسعت و متصل بودن به کلان شهر اهواز را ویژگی‌های روستاهای این شهرستان دانست و افزود: این مسئله موجب بالا رفتن انتظارات مردم این روستا شده و امکانات روستاهایشان را با اهواز مقایسه می‌کنند، هر چند این روستاییان حق دارند اما امکان تامین امکانات برای این روستاها دشوار است.
به گفته وی، اهواز هفت دهستان دارد که هر کدام به اندازه یک شهر جمعیت دارند.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول