اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس روابط عمومی سازمان اردویی راهیان‌نور بسیج خبر داد

بازدید شهروندان عراقی‌ از مناطق عملیاتی/ هک سایت‌های روایتگری توسط هکرهای صهیونیستی

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین گفت: سایت‌های روایتگری که توسط یکی از جانبازان روایتگر راه‌اندازی شده بود، توسط هکرهای صهیونیستی هک شد که این نشان از ترس صهیونیست‌ها از گسترش فرهنگ مقاومت است.

بازدید شهروندان عراقی‌ از مناطق عملیاتی/ هک سایت‌های روایتگری توسط هکرهای صهیونیستی

سیدمحمدیاشار نادری امروز در حاشیه بازدید خاخام‌های یهودی و زن تازه مسلمان شده فرانسوی از مناطق عملیاتی جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان درباره‌ زمینه‌ حضور مهمانان خارجی و زائر مناطق جنگی اظهار کرد: اردویی که الان در حال انجام است حضور چند مهمان خارجی که برابر هماهنگی که با وزارت ارشاد اسلامی داشتیم، تعدادی از مهمانان خارجی به ما معرفی شدند که به قصد شرکت در همایش ضد صهیونیستی هالیوودیسم در تهران گردهم آمده بودند و برابر درخواستی که ارشاد داشت این هماهنگی به عمل آمد و به همراه دو نفر از خاخام‌های ضد صهیونیسم یعنی یهودی‌های مخالف صهیونیسم و اسرائیل، و هم‌چنین خانم فرانسوی را که به دین اسلام مشرف و به مذهب تشیّع گرویدند، در قالب اردوی دو روزه برای دیدار از مناطق جنگی، عازم شده‌ایم.

وی در معرفی سه مهمان مذکور گفت: خانم زهرا گیوم، استاد دانشگاه هستند و آقایان خاخام به ترتیب دیوید وایز از کشور کانادا و یوسف روزنبرگ از کشور آمریکا هستند.

مدیر روابط عمومی راهیان‌نور در ادامه گفت: ابتدای سفر ما از ظهر روز چهارشنبه 26 بهمن‌ماه آغاز شد که وارد استان خوزستان شدیم و ابتدا بازدیدی از شوشتر و بعد از آن از شوش دانیال بازدید داشتیم.

مسئول روابط عمومی سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: دانیال پیغمبر(ع) یکی از پیامبران قوم یهود بوده و این مهمانان خیلی علاقه‌مند بودند که حتماً آنجا را زیارت کنند، زمینه‌سازی صورت گرفت تا این عزیزان زیارت کنند و این آقایان حدود یک ساعت ‌و نیم در آنجا به عبادت مشغول بودند.

نادری با بیان اینکه چهارشنبه ‌شب هم در اردوگاه شهید حبیب‌اللهی، رزمایش فنی مهندسی بصیرت آسمانی مورد بازدید این مهمانان خارجی قرار گرفت، افزود: در این رزمایش، چگونگی تشکیل انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، انجام عملیات‌ها و سپس جریانات فتنه و بیداری اسلامی را به صورت بسیار زیبا و توسط 150 تا 200 نفر بازیگر که در این نمایش، بازی می‌کردند به اجرا درآمده بود به طوری که برای اینها تازگی داشت و یک اتفاق و پدیده‌ جدیدی در ذهنشان بود.

وی هدف از برگزاری این برنامه را آشنا کردن این مهمانان با مقوله‌ راهیان‌نور عنوان کرد و ادامه داد: چون اینها سفیران فرهنگی ما هستند همان‌ طوری که در کشور ما، تبلیغ ضد صهیونیسم می‌کنند، قطعاً مفاهیم و ارزش‌های ما را می‌توانند در کشور خودشان تبلیغ کنند و سفیران خوبی خواهند بود.

نادری تأکید کرد: اما آنچه که جالب به نظر می‌رسد، تبلیغاتی است که علیه نظام جمهوری اسلامی در دنیا ایجاد شده و  تبلیغات صورت گرفته توسط رسانه‌های بیگانه تا این اندازه بود که اینها اطلاع نداشتند که در جنگ ایران و عراق، کدام‌ یک از طرفین جنگ را آغاز کرده است، اینها به واسطه‌ برنامه‌ در حال جریان مطلع شدند که شروع‌ کننده‌ جنگ عراق بوده است.

مسئول روابط عمومی سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به بازدید مهمانان خارجی از منطقه والفجر 8 (اروندکنار) افزود: آن فضا و محیط خیلی برایشان جالب بود، هم‌چنین راویت راویان و خادم‌های جوانی که آنجا حضور داشتند برایشان تازگی داشت، می‌پرسیدند چطور می‌شود جوانی که دانشجو بوده و در سطح عالی مشغول به تحصیل است یا از قشر دیگری است، سالی 10 ،20 روز می‌آیند و با پای برهنه، آنجا خدمت می‌کنند، این اتفاق بدیعی برایشان بود.

وی ادامه داد: خیلی سؤال می‌کردند که اینها به چه منظور و علت اینجا می‌آیند، یا سؤال می‌کردند در مورد زائرانی که با پای برهنه در آنجا تردد می‌کردند که راویان و دیگر دوستان که وظیفه‌ ترجمه و انتقال صحبت‌ها را داشتند، توضیح می‌دادند که این مناطق مطهر است به خون پاک شهدا و بهتر است که ما با کفش وارد آنها نشویم.

وی ادامه سفر را شامل بازدید از یادمان شلمچه، مسجدجامع خرمشهر و موزه دفاع مقدس در خرمشهر ذکر کرد.

نادری در پاسخ به این سؤال که آیا مستندات دیگری از جمله آرشیوهای فیلم مستند به مهمانان خارجی ارائه شده است یا خیر، بیان داشت: اینها چون هیچ زمینه‌ قبلی و اطلاعاتی درباره جنگ ایران و عراق و هشت سال دفاع مقدس نداشتند، لازمه‌اش این بود که موضوع دفاع مقدس را برایشان زمینه‌سازی کنیم، هشت سال جنگ را برایشان تشریح کردیم و حتماً در شلمچه این کار را بهتر می‌توانیم ادامه دهیم.

نادری افزود: یکی از مسائلی که در عملیات والفجر هشت برایشان تبیین شد، مدیریت جنگ بود که رزمندگان اسلام چطور این کار را انجام دادند، از جمله، طی کردن عرض رودخانه و تصرف فاو بود که مورد استقبالشان قرار گرفت.

وی با اشاره به زائران خارجی بیان داشت: برخی از مناطقی که هنوز آثار موشک‌ها و گلوله‌های عراقی‌ها را در خودشان دارند، از نزدیک مورد بازدید‌شان قرار گرفت که یکی از این مناطق، سوله‌ پشت اردوگاه شهید تندگویان در آبادان است، این ساختمان آن‌قدر مورد اصابت تیر و ترکش قرار گرفته که سقف این سوله، مثل توری شده است.

مسئول روابط عمومی سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری بسیج مستضعفان ادامه داد: در بازدید از موزه دفاع مقدس هم فرصت خیلی خوبی خواهد بود تا بیشتر با کمک آثاری که در آنجا وجود دارد، بیشتر بتوانیم، به تشریح موضوعات برای این عزیزان بپردازیم.

نادری با یادآوری رزمایش روز چهارشنبه اظهار داشت: مهمانان ما، در رزمایشی که از آن یاد کردم، با دانش‌آموزان و شرکت‌ کنندگان در رزمایش صحبت کردند و خیلی تأکید داشتند بر اینکه دین یهود با صهیونیسم، متفاوت است و اگر دقت می‌کردید می‌دیدید که روی سینه‌شان، اتیکتی زده بودند با این مضمون که (هر یهودی، صهیونیست نیست)، در واقع اعتقاد دارند که صهیونیسم، دینی ساختگی است و باعث خدشه‌دار شدن دین یهود شده است، دوستی بین ادیان امر واضحی است و آنچه که مانع این امر می‌شود، مکتب ناحق و ساختگی صهیونیسم است.

وی در رابطه با هدف این برنامه توضیح داد: با این انگیزه‌ای که این مهمانان در حضور و همراهی با راهیان‌نور دارند، می‌توانند سفیران خوبی باشند برای پیام انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر.

نادری خاطرنشان کرد: ما هر سال، شاهد حضور زائران خارجی در منطقه هستیم.

وی افزود: در آخرین پیشنهادهایی که سردار سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگردی بسیج، در قرارگاه مرکزی راهیان‌نور داشته‌اند، آمده است که باید بستری فراهم شود تا مردم عراق به عنوان گردشگر بتوانند بیایند و از مناطق بازدید داشته باشند، این وسیله‌ خیلی خوبی است برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله، شاید هنوز برخی از مردم عراق بر این باور باشند که جمهوری اسلامی در جنگ مقصر بوده است لذا ما نیاز داریم که حقانیتمان را به دنیا ثابت کنیم.

وی با یادآوری این نکته که سفر خاخام‌ها به مناطق جنگی در واقع استثنایی در میان مهمانان خارجی است، اعلام کرد: سازمان، پذیرای کلیه زائران خارجی از اقصیٰ نقاط دنیا می‌باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان راهیان‌نور در تکمیل سخنانش بیان داشت: این آقایان در واقع خار چشم دولت اوباما و حکومت ناحق اسرائیل هستند، چرا که با دقت به آرم دولت اسرائیل  و ضربدر قرمزی که روی آن کشیده‌اند، بر روی سینه‌شان نصب کرده‌اند و اینها به این شکل در کشور خودشان تردد می‌کنند و با جسارت کامل دشمنیشان را با صهیونیسم و اسرائیل اعلام می‌کنند و این نقطه مشترک ما و موحدان و آزاداندیشان جهان است.

نادری در انتها به اهمیت فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: من همین امروز مطلع شدم که یکی از سایت‌های روایتگری که توسط یکی از جانبازان روایتگر راه‌اندازی شده بود، توسط هکرهای صهیونیستی، هک شد و آرم اسرائیل را روی آن گذاشتند، بین این همه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، چرا این سایت باید مورد هجمه قرار بگیرد؟ علت، اهمیت مقوله دفاع مقدس است، آنها نمی‌خواهند که ما این فرهنگ را به نسل‌های بعدی انتقال بدهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر، اثر خودش را بگذارد.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول