اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

مصرف سموم با راه‌اندازی کلینیک‌های حفظ نباتات ‌بهینه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف سموم با راه‌اندازی کلینیک‌های حفظ نباتات ‌بهینه می‌شود.

مصرف سموم با راه‌اندازی کلینیک‌های حفظ نباتات ‌بهینه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، صاحبعلی اسکندری عصر امروز در مراسم جشن برداشت محصول سیب سالم در شهرستان اهر، از رتبه دوم کشوری استان آذربایجان شرقی در تولید سیب خبر داد و اظهار داشت: این رتبه بعد از استان آذربایجان‌غربی بوده و سیب تولیدی در آذربایجان شرقی ضمن دارا بودن بالاترین رتبه کیفیت برای صادرات به بازارهای جهانی و مصرف تولید می‌شود.
وی افزود: در استان در تولید سیب مراغه با قدمت 80 ساله‌ای که در وجود باغ دارد مقام اول، میانه مقام دوم و اهر مقام سوم را دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان اهر از نظر باغبانی منطقه توسعه یافته است و 27 گونه باغی مختلف تولید می‌شود یعنی تنوع زیستی در هر منطقه نشان می‌دهد کشاورزی پایدار و سالم می‌تواند جایگاه خود را بیابد.
وی گفت: در اهر 8 هزار هکتار باغ وجود دارد که بیش از 70 درصد آن باغ سیب است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به سیاست‌های که وزارت جهاد کشاورزی دارد و هماهنگی‌های که با وزارت بازرگانی انجام می‌دهد در راستای تأمین غذای سالم، بهداشت تغذیه، سلامت جامعه، کشاورزی پایدار و توجه به منابع محیط زیست واردات بی‌رویه کود به کشور کاهش یافته است چرا که ضمن گران بودن این کودها و سوبسیدهای که پرداخت می‌شود برای سلامت محیط زیست و سلامت انسان‌ها نیز مضر است.
وی، افزود: سیاست دولت این است با راه‌اندازی کلینیک‌های حفظ نباتات که استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه پیشرو است مصرف کودها و سموم به صورت اصولی و بهینه مصرف شود.

در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی محصولات باغی سالم تولید می‌شود
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، هدف از مدیریت تلفیقی آفات ( I P M ) را استفاده بهینه از کودها و سموم در تولید محصولات باغی اعلام کرد.
وی، گفت: نوع هرس، هدایت شاخه، استفاده از کودهای ارگانیک و تهیه کود کمپوست می‌تواند مصرف کودهای شیمیایی را کاهش دهد.
اسکندری گفت: در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی محصولات باغی سالم تولید می‌شود.

تولید 140 هزار سیب سر درختی در شهرستان اهر
فرماندار اهر نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی شهرستان اهر در بخش کشاورزی گفت: توجه به بخش کشاورزی شهرستان اهر از اولویت‌هاست و این بخش می‌تواند در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.
رضا صدیقی، افزود: مسئولان شهرستان اهر در توسعه بخش کشاورزی در کنار تولیدکنندگان برای رسیدن به تولید محصولات کیفی و بازار پسند خواهند بود و در رفع مشکلات این بخش از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
 رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به تولید بیش از 140 هزار تن میوه سر درختی مخصوصاً سیب در اهر را یکی از قطب‌های تولید سیب به خصوص سیب قره قرمز ذکر کرد و ایجاد و سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره را برای تضمین تولیدات باغی منطقه ضروری برشمرد و خواستار تلاش همگانی دراین خصوص شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول