اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

مصرف سموم نباتی 19درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کاهش سموم نباتی در استان خبر داد و گفت: میزان مصرف سموم نباتی 19درصد و حشره‌کش در استان 34 درصد کاهش یافته است.

مصرف سموم نباتی 19درصد کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام پیش از ظهر امروز در جمع مدیران سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر سیاست تولید محصول سالم درسازمان اظهار داشت: این امر با استفاده از خدمات شرکت‌ها، و خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی عملیاتی می‌شود.
وی در خصوص ضرورت تولید محصول سالم در عرصه کشاورزی اظهار داشت: تولید محصول سالم و طبیعی مقوله‌ای است که به آن توجه ویژه‌ای شده و تولید بهداشتی و رعایت اصول سلامت با تولید محصول سالم میسر می‌شود.
ایرانی‌فام با بیان اینکه تولید محصول سالم به این معناست که از تمام امکانات و فناوری‌ها در تولید آن استفاده شود بطوریکه میزان باقیمانده کودهای شیمیایی وسموم نباتی روی محصول کم‌تر از حد استاندارد باشد، افزود: تولید محصول سالم و کنترل غیرشیمیایی آفات، اصلی‌ترین دغدغه این سازمان در سال‌های اخیر برای تحقق حقوق مصرف کنندگان و تامین امنیت غذایی مردم بوده است.
وی با اشاره به کاهش 19 درصدی استفاده از سموم نباتی در سال 89 نسبت به سه سال قبل از آن افزود: میزان مصرف سموم نباتی در استان در سال 86 از 781 تن به 632 تن در سال 89 کاهش یافته است و همچنین میزان مصرف حشره‌کش دراستان در سال 86 از 287 تن به 190 تن در سال 89 رسیده و کاهش 34 درصدی داشته و در همین مدت میزان مصرف قارچ کش در استان از 139 تن به114 تن رسیده و کاهش 18درصدی داشته و نیز میزان مصرف کنه‌کش در استان در همین مدت از 86 تن به 58 تن رسیده و کاهش33درصدی داشته است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از سال 86 با آزادسازی عرضه سموم نباتی، مصرف سموم کشاورزی هدفمند شده است، گفت: تلاش جمعی مدیران این مجموعه در سال گذشته برای کاهش مصرف سموم نباتی و نیز مبارزه گسترده با زنگ زرد گندم که در سطح کشور بی‌نظیر بود منجر به دریافت لوح تقدیر در این زمینه شد.
انتهای پیام/ح/20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول