اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی صورت گرفت

اهدای لوازم منزل به 100 مددجوی کرمان

خبرگزاری فارس: 100 حواله دریافت لوازم ضروری منزل میان مددجویان‌ دارای معلولیت شدید بهزیستی کرمان توزیع شد.

اهدای لوازم منزل به 100 مددجوی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  استاندار کرمان100 حواله دریافت لوازم ضروری منزل که توسط خیران و بهزیستی تهیه شده بود، بین مددجویان توزیع شد.

رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اینکه مددجویان عاملی‌ برای سعادت مسئولان و افراد خیّر هستند، گفت: اقدامات مؤثری در بحث مسکن و اشتغال مددجویان صورت گرفته که امیدواریم با همراهی خیران بتوانیم بیش از این به مددجویان و نیازمندانی که ولی‌نعمتان هستند، خدمت کنیم.

وی با اشاره به افزایش بودجه دولتی بهزیستی طی چند سال اخیر‌ افزود: با وجود اینکه اقدامات مؤثری در بحث اعتبارات بهزیستی از سوی دولت صورت گرفته، اما باز هم جوابگوی نیازها و مشکلات جامعه هدف بهزیستی نیست.

عباسی با تأکید بر اینکه باید بحث انجام آزمایشات ژنتیک و مشاوره‌های ژنتیک در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت‌: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، عدم اطلاع خانواده‌ها از مشاوره‌های ژنتیک و انجام آزمایشات لازم قبل از بارداری است که موجب شده تا افراد زیادی دچار معلولیت شده و خانواده‌های دارای معلول مشقت‌های فراوانی را متحمل شوند.

مدیر‌عامل خیریه باب‌الحوائج (ع) در این مراسم به تشریح اقدامات انجام شده در خیریه برای معلولان پرداخت و گفت: خیریه باب‌الحوائج (ع) در سال 70 به منظور خدمت به معلولان خانه‌نشین تأسیس شد و خدمت‌رسانی به معلولان شدید را آغاز کرد.

خشنود با بیان اینکه این خیریه در حال حاضر خدمت‌رسانی به ‌450 فقره پرونده افراد دارای معلولیت شدید را برعهده دارد، افزود‌: از این تعداد 100 پرونده مستمری از خیریه دریافت می‌کنند و 350 پرونده دیگر مستمری ایشان از ‌سوی بهزیستی ‌پرداخت می‌شود.

وی انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی‌، مشاوره‌ای‌، تهیه لوازم ضروری منزل‌، تهیه لوازم کمک توانبخشی‌، پرداخت هزینه ازدواج، کمک برای اشتغال مددجویان، تأمین هزینه‌های درمان‌، ایاب و ذهاب و امرار معاش را از جمله اقداماتی دانست که توسط خیریه برای رفاه حال  مددجویان انجام می‌شود.

خشنود تلاش برای رفع مشکل فرهنگی در جامعه در مورد انجام مشاروه‌های ژنتیک‌، کمک برای رفع معضل اشتغال مددجویان و رفع مشکلات مالی خیریه را از مشکلاتی عنوان کرد که باید با همراهی و همکاری بهزیستی و مسئولان استان انجام شود.

کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ‌استاندار‌ کرمان نیز قول مساعد داد تا برای رفع مشکلات عنوان شده ‌از سوی مسئولان بهزیستی و خیریه باب‌الحوائج (ع) برای رفاه حال افراد زیر حمایت ‌از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول