اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان:

شاخص اصلی توسعه پایدار در کلانشهرها مدیریت پسماند است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: شاخص اصلی توسعه پایدار در کلانشهرها، مدیریت پسماند است.

شاخص اصلی توسعه پایدار در کلانشهرها مدیریت پسماند است
تیمور باجول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شاخص اصلی توسعه پایدار در کلانشهرها اظهار داشت: شاخص اصلی توسعه پایدار در کلانشهرها مدیریت پسماند است و برنامه مدیریت پسماند، شاخص‌های آموزشی متفاوتی دارد که توسط پیمانکاران بازیافت انجام می‌شود.

وی در مورد فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت پسماند به مردم گفت: یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت پسماند برگزاری نمایشگاه‌های کشوری و داخل شهری است که در برگزاری نمایشگاه‌های کشوری استان اصفهان به عنوان غرفه برتر برگزیده شد.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان درباره برگزاری نمایشگاه‌های کشوری بیان داشت: امسال 18 تا 21 دی‌ماه نخستین نمایشگاه بین‌المللی پسماند و بازیافت و بایومس که توسط بخش خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا شد، استان اصفهان لوح مدیریت برتر و غرفه برتر را به خود اختصاص داد و در نمایشگاه دیگر، نمایشگاه دستاوردهای شهرداری‌های کل کشور بود که در مصلای تهران برپا شد و استان اصفهان لوح تقدیر غرفه برتر را از معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور دریافت کرد.

وی در ادامه افزود: برگزاری جشن بزرگ بازیافت در اصفهان در محل سالن ورزشی آتش‌نشانی با 20 هزار نفر شرکت کننده از دیگر راه‌های فرهنگ‌سازی و آموزشی بود که به ازای دریافت هر پنج کیلو بازیافت بلیط 4 هزار تومانی رایگان برای شرکت در جشن به افراد اهدا می‌شد.

باجول درباره نمایشگاه بهمن ماه گفت: از 8 تا 12 بهمن‌ماه نمایشگاه بازیافت با مواد بازیافتی در خیابان کاوه، جنب ترمینال کاوه از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر برپا است.

وی در مورد راه‌های دیگر فرهنگ‌سازی و آموزشی تصریح کرد: تهیه بروشورهای مختلف، اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما، بیلبوردهای سطح شهر و ساخت 34 دستگاه غرفه ثابت بازیافت در مناطق چهارده‌گانه، که با دریافت مواد بازیافتی به انتخاب مردم به آنها دستکش، مواد شوینده، کیسه‌های زباله داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان در پایان درباره انواع پسماند اظهار داشت: پنج نوع پسماند وجود دارد، پسماند عادی (زباله)، پسماند ویژه (بیمارستانی)، پسماند صنعتی، پسماند کشاورزی و پسماند ساختمانی که با توجه به انواع پسماندها مهم‌ترین فرهنگ سازی باید در زمینه اجتناب از تولید پسماند، کاهش تولید پسماند و استفاده مجدد از پسماند (بازیافت) صورت گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول