اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سال 91 سال توسعه واحدهای صنعتی در کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال 91، سال توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی در تمام کشور است.

سال 91 سال توسعه واحدهای صنعتی در کشور است

فخرالله مولایی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه آرد شهرکی زاهدان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز که تحریم اقتصادی دنیا علیه ایران حاکم است ما تدابیری اندیشیده‌ایم که بحث تحریم حتی یک درصد هم در شهرک‌های صنعتی تأثیر نگذارد.

وی افزود: افزایش چند برابری بودجه‌ها را در بحث شرکت شهرک‌های صنعتی خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال 91، افت واحدهای صنعتی را به خاطر تحریم نخواهیم داشت.

مولایی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان، مشوق‌های بسیار خوبی داریم و تمامی بسترها برای سرمایه‌گذاری در این خطه از میهن اسلامی مهیا است.

وی گفت: 90 درصد مشوق‌ها شامل حال واحدهای صنعتی فعال می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم اکنون دغدغه‌های واحدهای صنعتی در بحث زیر ساخت‌ها از جمله آب و برق و... نیست زیرا تمامی این بسترها فراهم شده است لذا مشکلات واحدهای صنعتی بیشتر در بخش تخفیف جرایم، دریافت تسهیلات، نبود سرمایه در گردش و نقدینگی است.

مولایی خاطرنشان کرد: در بحث فراهم کردن زیر ساخت‌های صنعتی، بیش از 92 درصد در سطح کشور موفق بوده‌ایم و این چند درصد باقی مانده به خاطر شرایط و موقعیت و طبیعت بعضی از استان‌ها است مثل سیستان و بلوچستان به دلیل نبود گاز نمی‌توان زیر ساخت‌های لازم را در این زمینه به وجود آورد و گرنه 100 درصد ارتقا پیدا می‌کرد.

وی در زمینه اجرایی شدن مصوبات دولت در استان‌ها بیان داشت: در سیستان و بلوچستان، 100 درصد مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور اجرایی شده و این در حالی است که در کل کشور 98 درصد مصوبات دور نخست سفر اجرایی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت، 90 درصد مصوبات در زمینه صنعت و معدن اجرایی شده در حالی که در سیستان و بلوچستان، 100 درصد مصوبات این بخش اجرایی شده است.

مولایی گفت: در دور سوم سفر هیئت دولت در کل کشور بیش از 70 درصد مصوبات اجرایی شده اما در سیستان و بلوچستان بیش از 80 درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون در سیستان و بلوچستان در اجرایی کردن بیش از 85 درصد مصوبات موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول