اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

آمریکا در حوزه نظامی هم شکست خورده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: آمریکا نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه نظامی نیز شکست خورده است.

آمریکا در حوزه نظامی هم شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین قدیانی چهارشنبه‌ شب در جلسه سرگروه‌های حلقه‌های صالحین دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: حوزه سیاسی در کشور آمریکا نیز دچار بحران شده است.

وی افزود: مبانی اصلی لیبرال دموکراسی این کشور که تاکنون به عنوان تنها مکتب پیشرو توانسته به سعادت بشری بیندیشد نیز دچار بلاتکلیفی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: کشوری که با مؤلفه‌های اقتصادی ادعا داشت که در سال 2011 میلادی 13 هزار میلیارد دلار درآمد ناخالص ملی داشته و به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا مطرح بوده امروز شاهد افول اقتصادی خود است.

* تعریف رهبری از نظام بین‌الملل یک تعریف بی‌بدیل است

قدیانی ادامه داد: تحلیلی که مقام معظم رهبری از نظام بین‌الملل در سال 86 ارائه می‌دهند این است که نظام بین‌الملل کنونی یک نظام دوقطبی است که یک قطب آن نظام سلطه‌ به سردمداری آمریکا و دولت‌های مستکبر و قطب دیگر نظام ضد سلطه است به فرماندهی جمهوری اسلامی ایران که ملت‌ها پشتوانه آن هستند و این یک تعریف بی‌بدلیل در جهان کنونی است.

وی با بیان اینکه این یک تعریف کاملاً جدید از نظام بین‌الملل است، گفت: اگر آمریکایی‌ها در سال 2 هزار با واقعه 11 سپتامبر سعی کردند در آرایش‌های سیاسی تغییرات اساسی ایجاد کنند، حضرت آقا در آن زمان کاملاً این موضوع را درک کردند و نظام بین‌الملل را براساس آن تحلیل کردند.

* باید تحلیل دقیقی از وضعیت جمهوری اسلامی داشته باشیم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی که امروز وجود دارد این است که ما بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت جمهوری اسلامی در جهان، منطقه و داخل کشور داشته باشیم و بدانیم رسالت و مسئولیت ما در این وضعیت موجود چیست.

قدیانی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا تقریباً ابزارها و تجهیزات لازم را برای این بحث در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و نظامی‌گری در اختیار داشته است، تقریباً می‌توان گفت که در سال 2 هزار میلادی نیز تمام دنیا به نوعی این نظام تک‌قطبی را پذیرفتند، حتی روس‌ها و چین‌ و اروپا نیز این نظام را پذیرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش جهانی اتفاقی که ‌افتاده این است که بعد از فروپاشی نظام سوسیالیستی شوروی، ما شاهد یک نظام دوقطبی در جهان بودیم.

* آمریکا می‌خواهد به عنوان کدخدای دهکده جهانی معرفی شود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در زمان حاضر یک بلاتکلیفی در نظام بین‌المللی وجود دارد و این بلاتکلیفی 21 سال است که وجود دارد و در طول این مدت آمریکا سعی کرده با ادعای توانمندی خود و با بیان اینکه یک قطب از جهان دوقطبی را در اختیار داشته است و اکنون یک نظام تک‌قطبی را در جهان اداره می‌کند و خودش را به عنوان کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کند.

قدیانی اضافه کرد: برای اینکه آمریکا بتواند این توانمندی خود را بر جهان اثبات کند نیازمند این بود که بتواند مدیریت انرژی‌های جهان را به دست بگیرد و به همین خاطر ضرورت داشت در حوزه خلیج فارس حضور پیدا کند و به خاطر اینکه بتواند این کمربند طلایی را برای خودش نگه‌داری کند، بحث خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هم در این راستا موضوع از نیل تا فرات، خاورمیانه جدید و ملت‌سازی و دولت‌سازی را مطرح کرد، گفت: همه این داستان‌ها به این نتیجه رسید که باید در منطقه اتفاقات جدی بیفتد و رژیم صهیونیستی بتواند با گسترشی که در راستای جغرافیای منطقه‌ای برای خود ایجاد می‌کند، تستی هم در راستای اقدامات عملی برای خودش در منطقه خاورمیانه داشته باشد از این‌رو دیدیم که دو جنگ در این منطقه اتفاق افتاد، یکی جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان و دیگری جنگ 22 روزه نوار غزه.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: این دو جنگ به اذعان سیاست‌مداران بزرگ دنیا یک مینیاتوری از جنگ ایران و آمریکا است، در این جنگ تمام امکانات و تجهیزات آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد ولی در مقابل تیزهوشی جوانان حزب‌الله ناتوان می‌ماند و این جنگ اثبات می‌کند که هژمونی‌ای که قرار است آمریکا برای سلطه در دنیا به کار ببرد توانایی لازم را ندارد.

قدیانی اظهار داشت: بعد از این دو جنگ علاوه‌ بر اینکه عقب‌نشینی‌ها آغاز می‌شود، روسیه هم آن باورهایی که برایش ایجاد شده بود که در حال حاضر دنیا یک نظام تک قطبی است را فراموش می‌کند و حرفی برای گفتن دارد و در صدد اتحاد بین کشورهای از دست داده خود و هم‌چنین دنبال به دست آوردن قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی خود است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول