اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار انار:

شفافیت و قانونمندی مهم‌ترین مسئله انتخابات است

خبرگزاری فارس: فرماندار انار گفت: نظام اسلامی ایران با جدیت به دنبال این است که شفافیت و قانونمندی را در برگزاری انتخابات اعمال کند تا هیچ بهانه‌ای برای آسیب به مردم و نظام و تهدید امنیت ملی نباشد.

شفافیت و قانونمندی مهم‌ترین مسئله انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، مجید اعتمادی چهارشنبه شب در شورای اداری شهرستان با تقدیر از حضور مردم در صحنه‌های به یادماندنی دهه فجر به ویژه راهپیمایی 22 بهمن، حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و اظهار داشت: انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی موجب تقویت حداقل چهار مؤلفه تمامیت ارضی، انسجام اجتماعی، رژیم سیاسی و تصویر بین‌المللی از حاکمیت دینی در داخل و خارج از کشور شده است.

وی بیان داشت: حتی انتخابات سال 88 که امتحان بزرگی برای خواص بود و ظاهر آن نشان از بی‌ثباتی می‌داد، موجب تقویت مؤلفه‌هایی شد، اما جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در جمهوری اسلامی بعضا نتوانستند خودشان را هماهنگ این مؤلفه‌ها کنند.

اعتمادی افزود: با کمال تأسف بعضی از جریان‌های سالم بعد از مدتی دچار آسیب شد‌ه‌اند و به بیراهه رفته‌اند و در فضای رقابتی به انحرافات و بد عمل کردن مبتلا شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای این است که ما به نمایندگی از مردم در انتخابات باید قانون‌مدار و در راستای خواست عمومی که امانتداری را از ما انتظار دارند، صادقانه عمل کنیم و در دام جریان‌ها قرار نگیریم.

فرماندار انار خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران با جدیت به دنبال این است که شفافیت و قانونمندی را در برگزاری انتخابات اعمال کند که هیچ بهانه‌ای برای افراد و جریان‌ها نباشد تا آسیبی بر مردم و نظام وارد شود و امنیت ملی را تهدید کند.

اعتمادی گفت: انتخابات موجب انسجام ملی و اجتماعی کشورمان شده و رژیم سیاسی ایران را تقویت می‌کند تا قدرتمندانه در صحنه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد.

وی عنوان کرد: وظایفی را نیز جریان‌ها، احزاب، تشکل‌ها و نهادهای مردمی باید بپذیرند که رقابت‌های انتخابات را پایدار کرده و به یک سرمایه اجتماعی بدل کنند، نه اینکه رقابت به یک جنگ طولانی مدت را میان اقشاری از جامعه درآورند.

فرماندار انار اظهار داشت: بزرگ‌ترین آسیب این عمل هزینه شدن سرمایه اجتماعی و بر هم خوردن وحدت، کوتاه کردن عمر خودشان و عدم اعتماد مردمی به سایر احزاب یا گروه‌هایی است که قصد خدمت دارند.

وی افزود: علاوه بر این موجب ضربه زدن به اقشاری مانند پزشکان، استادان، فرهنگیان، دانشجویان، کارمندان، کسبه، رزمندگان و ... می‌شود که از نام آنها استفاده شده است.

اعتمادی بیان داشت: بعضی از احزاب و گروه‌ها تا زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان است، همه چیز خوب و قانون محترم است، اما زمانی احساس کنند، نظرشان در اقلیت است، دیگر از حالت اقلیت خارج شده و ژست اپوزیسیون و حتی بعضی مواقع مخالفت با قانون اساسی را در برنامه خود قرار می‌دهند.

وی افزود: حتی در یک برهه از زمان که اکثریت را داشته، نقش مخالف و اپوزیسیون را به خود گرفتند، تقویت مسائل قومی و قبیله‌ای یکی دیگر از مسائلی است که بعضی جریان‌ها آن را پررنگ کرده‌اند، با اینکه خودشان عملا به آن اعتقادی ندارند، اما سوء‌استفاده کرده تا جایی که به یک چالش امنیتی در برهه‌ای از زمان بدل شده است.

اعتمادی ابراز داشت: اما همیشه آحاد مردم در آزمون‌های انتخاباتی خوب عمل کردند و حضور مردم و آرای ریخته شده به صندوق‌ها، صرف نظر از اینکه چه فرد و گروهی انتخاب شوند، بر بالندگی و پویایی فضای سیاسی جامعه می‌افزاید.

وی تصریح کرد: مسئولان نهادها برای پویایی فضای سیاسی بر مشارکت مردم تأکید و فعالیت داشته باشند تا حضور گسترده در انتخابات شکل گیرد.

اعتمادی با بیان اینکه در مشارکت چهار عامل نهفته است، خاطرنشان کرد: سهمیم شدن در قدرت، سهمیم شدن در به دست گرفتن سرنوشت و بهبود شرایط زندگی، ایجاد فرصت برای گروه‌های فرودست، ایجاد فرصت برای جوانان و آینده‌سازان در کنار افراد با تجربه برای تداوم انقلاب اسلامی از جمله فواید مشارکت است.

وی گفت: همه باید تمام امکانات خود را برای انتخابات مهیا کنند و  هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول