اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

روستاهای اصفهان از نظر متخصص رادیولوژی دهان فقیرند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شبکه‌های بهداشت و درمان استان اصفهان که بیشتر در روستاهای این استان مستقراند از نظر متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت فقیرند.

روستاهای اصفهان از نظر متخصص رادیولوژی دهان فقیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در چهارمین کنگره سراسری انجمن رادیولوژی دهان، فک و صورت ایران اظهار داشت: در 22 شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان یک نفر متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه لازم است که تعداد این متخصصان را در اصفهان ارتقا دهیم و این مسئله به دنبال افزایش جایگاه آن‌ها در سطح کشور باشد، بیان داشت: در زمان حاضر تنها 105 متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت در اصفهان وجود دارد که بسیار کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر تعداد افراد متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت اصفهان را در کشور در نظر بگیریم بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم به نیازهای مردم در این زمینه پاسخگو باشیم که این رشته را در تمام بخش‌های اصفهان گسترش دهیم به گونه‌ای که قابل دسترس برای عامه مردم جامعه باشد، ادامه داد: 105 متخصص دهان، فک و صورت تنها در شهر اصفهان مستقرند و متخصصی را در شبکه‌های بهداشت و درمان استان نداریم.

شیرانی افزود: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از بهترین دانشکده‌های این دانشگاه است که تقریباً به تمام وسایل و امکانات مورد نیاز در بخش رادیولوژی دهان، فک و صورت مجهز است.

وی خواستار شبکه‌ای کردن اطلاعات مربوط به این رشته از دندانپزشکی و تشکیل انجمن و هم‌افزایی بین حوزه‌های مختلف مرتبط با رادیولوژی دهان فک و صورت شد و تصریح کرد: بهتر است کارشناسان این رشته که به نقاط ضعف و قوت آن مسلط هستند مشکلاتی که در اجرایی کردن مباحث آن دارد را به اطلاع مجریان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افراد سرشناس زیادی در تمام دنیا به این رشته گرایش یافتند، گفت: با مطالعه مقالات و پوسترهایی که در این همایش ارائه شده است متوجه میزان تحقیقات و علاقه زیاد بین دندانپزشکان به این رشته شدم که جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول