اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با یونیت‌های سیار خریداری شده در همدان

140 هزار کودک زیر پوشش خدمات دهان و دندان قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بر اساس یونیت‌های سیار خریداری شده 140 هزار کودک زیر پوشش خدمات دهان و دندان قرار می‌گیرند.

140 هزار کودک زیر پوشش خدمات دهان و دندان قرار می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح یونیت‌های سیار دندانپزشکی در مدرسه ابتدایی راه نور همدان، با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان، اظهار کرد: سلامت دهان و دندان با سلامت کلی انسان در ارتباط است چرا که ارتباط این مهم با برخی از بیماری‌های گوارشی، قلبی عروقی و سر و گردن شناخته شده است.
وی با بیان اینکه هر کودک 12 ساله به طور میانگین دو دندان پوسیده در دندان‌های دائمی‌اش دارد، گفت: باید به سمت کاهش پوسیدگی دندان‌ها در کودکان پیش برویم که در این راستا خدمات پیشگیرانه را در گروه سنی دانش‌آموزان ترویج و تبلیغ می‌کنیم که مهمترین آن یونیت‌های سیار دندانپزشکی در مدارس است.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات پیشگیرانه دهان و دندان در مدارس در حال حاضر شش دستگاه یونیت سیار در استان خریداری شده که درصدد هستیم در سال آینده این تعداد به 18 دستگاه ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه بر اساس یونیت‌های سیار خریداری شده 140 هزار کودک زیر پوشش خدمات دهان و دندان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به این واسطه می‌توان از پوسیدگی و تخریب دندان‌های این قشر جلوگیری به عمل آورد.
مجذوبی گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری 12 هزار و 800 مورد ترمیم دندان در بین کودکان انجام شده و در راستای افزایش ارائه خدمات دندانپزشکی نیز 12 میلیون تومان وسایل برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خریداری شده است.
وی به جذب اعتبار در راستای خرید یک دستگاه آمبولانس دندانپزشکی برای مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغ 120 میلیون تومان نیز برای نوسازی و تجهیز وسایل بهداشتی درمانی مدارس، هزینه شده است.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان در پایان ابراز کرد: ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان به ویژه در گروه کودکان و دانش‌آموزان امر بسیار مهمی است که در سال جاری به دنبال تحقق آن هستیم.
در این مراسم چند دانش‌آموز به صورت نمادین مورد معاینه دندانپزشکی قرار گرفتند.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول