اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره):

سالانه 10 هزار دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد فارغ‌التحصیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سالانه 10 هزار دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در تمام کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند.

سالانه 10 هزار دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد فارغ‌التحصیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمیدرضا ترقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اشتغال این افراد نیز برنامه داریم و بخش کاریابی و اشتغال ما نیز فعال شده است.

وی اظهار داشت: 110 هزار دانشجو و طلبه کشور از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: کمک به استعدادهای درخشان، حمایت از 600 نخبه در کنکور و هدایت تحصیلی دانشجویان برای جذب در دانشگاه‌های دولتی از جمله دیگر اقدامات کمیته امداد است.

ترقی یادآور شد: همچنین بانک اطلاعاتی کمیته امداد نیز به صورت شبکه آماده بهره‌برداری است که استان‌های سراسر کشور در حال پیوستن به این شبکه هستند.

وی هدف از برگزاری همایش طلاب و دانشجویان علوم دینی با رویکرد تا افق آینده در بوشهر را بررسی نقش دانشجویان در افق آینده انقلاب و استفاده از نظرات آنان ذکر کرد.

ترقی گفت: ایجاد کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان برای شناسایی دانش‌آموختگان و فراهم شدن زمینه اشتغال آنها از برنامه‌های مهم کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط در پنج سال گذشته 50 هزار نفر از دانش‌آموختگان از زیر پوشش کمیته امداد خارج شدند.

ترقی اظهار داشت: سیاست اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش است که برنامه ارتقای آموزشی و سوادآموزی خانواده‌های تحت پوشش توسط همین دانش‌آموختگان انجام می‌شود.

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد کشور درباره کاریابی دانشجویان نیز گفت: در همین زمینه در قراردادی که کمیته امداد با دولت بسته است در دو سال گذشته تعدادی از دانش‌آموختگان به صورت کارآموزی به شرکت‌های خصوصی معرفی می‌شوند که 50 درصد حقوق آنها را شرکت‌ها و 50 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول