اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

رجال سیاسی شیعه وامدار حضور حضرت معصومه در ایران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: وجود رجال سیاسی توانمند و قدرتمند در مکتب تشیع به نوعی وامدار حضور حضرت معصومه(س) در ایران است.

رجال سیاسی شیعه وامدار حضور حضرت معصومه در ایران هستند

حجت‌الاسلام علی انصاری‌ بویراحمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار کرد: سخن‌ها و آموزه‌های فراوانی درباره حضرت معصومه(س) بوده که بیان آنها اثرهای فراوانی برای جامعه اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورود این بانوی بزرگوار به قم برکت برای کل مکتب تشیع داشت و آثار و برکات وجود حضرت معصومه(س) در قم مهم‌ترین زمینه‌ گسترش مکتب تشیع در سراسر ایران و جهان شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: حضور حضرت معصومه(س) در ایران همچون وجود و عظمت امام رضا(ع) دارای تاثیرات مختلفی است که یکی از آنها گسترش تشیع در قم و به دنبال آن گسترش تشیع در ایران و جهان بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی حوزه علمیه گفت: پناه آوردن به حضرت معصومه(س) و ارزش‌های معنوی آن بانوی بزرگوار اسلام برای جهان تشیع یکی از محورهای راه‌اندازی حوزه علمیه بوده است.

انصاری ‌بویراحمدی تصریح کرد: با نگاه به شخصیت‌ها و بزرگان مشاهده می‌شود، بزرگان شیعه مانند پروانه بر گرد شمع حضرت معصومه(س) جمع بودند و خیل عظیمی از رجال علمی و حدیثی شیعه به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) رشد خاصی داشتند و توانستند آثار مکتب تشیع را گسترش دهند.

وی بیان داشت: مراکز علمی و موسسات مکتب تشیع، وجود هیئت‌های مذهبی و گروه‌های سیاسی دینی به برکت وجود حضرت معصومه(س) است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: رجال سیاسی توانمند و قدرتمند در مکتب تشیع به نوعی وامدار حضور حضرت معصومه(س) در ایران بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) بانوی کرامت و عزت است و خلا وجود قبر حضرت فاطمه زهرا(س) را برای ما پر کرده است.

انصاری ‌بویراحمدی تاکید کرد: نباید نسبت به زیارت حضرت معصومه(س) غافل شویم، بلکه باید از گنج‌های معنوی مکتب تشیع به زیبایی بهره‌ بگیریم.

وی عنوان داشت: بر زن و مرد مسلمان واجب است که نسبت به خصوصیات ویژه و منحصر به فرد علمی حضرت فاطمه معصومه(س) درس بگیرند، زیرا آن حضرت برای تمام آحاد ملت اعم از سیاست‌مداران و اقتصاددانان دارای شان و عظمت است، بنابراین باید ادای احترام کنیم و با شرایط خاص از الگوهای معرفتی وی استفاده کنیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به ویژگی حضرت معصومه(س) گفت: این بانوی بزرگوار نمونه و الگوی کامل برای زن مسلمان است و زمانی که خصوصیات و ویژگی‌های وی را بررسی می‌کنیم از هر نظر الگو و اسوه بود.

وی یادآور شد: حضرت معصومه(س) به دلیل عطش نسبت به ولایت و امامت به هجرت پرداخت و برخی تصور می‌کنند که به دلیل عشق نسبت به امام رضا(ع) سفر کرد، ولی آن حضرت برای رساندن خود به امامش تلاش ‌کرده است.

انصاری ‌بویراحمدی تصریح کرد: ولایت‌محوری و امامت‌خواهی یکی از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه(س) بوده که مردم قم به خوبی از این ویژگی درس گرفتند و جزو بهترین گروه‌هایی قرار گرفتند که ولایت‌‌محور بوده و ولایت و امامت را سرلوحه خود قرار دادند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول